• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar-Red Acid Pomp

Mitchell1990

Detailing addict
12 apr 2017
41
60
33
Drachten
Heb al verschillende zoektermen gebruikt, maar het antwoord op mijn vraag stond er niet tussen, dus bij deze. Mocht ergens het antwoord al wel gegeven zijn, dan graag een linkje naar het betreffende topic.

Ik wil deze pomp graag mee bestellen voor een velgen reiniger. Moet deze pomp dan toch na elk gebruik worden gereinigd? Of kan dit één keer per maand/langer/korter?
 
Kwazar - Red Acid..? Google kent deze term ook niet, haha! :p

Ik denk dat vrijwel elke sprayer bestand is tegen bijv. een velgenreiniger, alleen is het vaak dat men hem ná gebruik wegzet. Dan kan het product lekker invreten op allerlei onderdelen van de sprayer en duurt het niet lang voordat de boel aangetast is. :D

Ik heb meestal wel ergens een jerrycan/fles water staan en dan hang ik de sprayer hier even in en spray 'm effe door. :p
 
Ik maak de (pomp)sprayer altijd schoon na gebruik. Kost je hooguit een paar minuten.
Klopt, dat is ook zo, maar mijn vraag is, moet het echt? De sprayer/pomp is gemaakt voor dit soort vloeistoffen dus, of je het nu wel of niet doet, blijft hij werken na een maand niet schoonmaken. (dit is slechts een voorbeeld hoor) Hij wordt wel elke keer schoon gemaakt.
 
Ik heb deze ook, en ik vind het doorspoelen toch eigenlijk een kutwerk. Bij een normale sprayer kan je idd de sprayer even in water hangen en sprayen. Bij een pompsprayer moet je eerst de inhoud van de fles eruit gieten, de fles omspoelen, water erin doen, de sprayer erop draaien, pompen, sprayen, het water eruit gooien en het product weer in de fles doen. Ik vind het nu handiger om precies genoeg product aan te maken voor 1 wasbeurt zodat ik de fles helemaal leeg kan sprayen. Dat scheelt weer wat werk. Ik gebruik hem trouwenn voor meguiars wheel brightener.