• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kwazar sprayers

Expje87

Detailing guru
8 jun 2020
376
128
36
Beste cleaners,

Ik heb inmiddels een kwazar handpomp sprayer voor mijn traffic film remover en een hand foamer voor brake buster.

Nu is mijn vraag eigenlijk of jullie hier product in laten zitten of dat jullie deze steeds klaarmaken voor gebruik voordat je de auto gaat wassen. Ik kan mij voorstellen dat ik als ik de foamer met verdunde brake buster gebruik dat deze niet helemaal op zal gaan en ik twijfel eigenlijk of ik niet gewoon kijk hoeveel ik nodig heb en deze dan elke keer erna schoonmaak of hem gewoon vul en de rest erin laten zitten.

Groetjes!
 
Dat is wel de beste manier om verstopping te voorkomen. Zeker als je het niet dagelijks gebruikt is even doorspoelen aan te raden.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
@Dibbuz zou je dan in principe niet het pompgedeelte schoon kunnen maken en door kunnen spuiten om de overige vloeistof gewoon in het tankgedeelte te laten zitten? Lijkt me dat de seals dan niet aangetast worden maar kan ernaast zitten
 
Dat lijkt mij ook maar ik heb geen langdurige ervaring in de praktijk hiermee. Ik gebruik zelf alleen normale sprayers thuis en deze spuit ik allemaal door na gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Ik heb dan geen Kwazar foamer maar IK spayer maar laat restant gewoon erin zitten, is immers verdund met water dus zal niet zo snel aankoeken lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87
Ik heb zowel de Rode als Paarse drumpompen/foamers van Kwazar en liet de TFR en Non-Ferro gewoon in de pompen zitten zónder doorspoelen. Tot op heden is er niets kapot.

Echter, is doorspoelen altijd een goed idee, of ze er nou redelijk tegen kunnen of niet. ;) Het zal er niet beter op worden als je ze wél gevuld laat.
 
  • Leuk
Reactions: Expje87 en Brad