• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laatste toevoegingen stappenplan

90benjamin90

Detailing rookie
28 nov 2012
34
0
Goedemiddag mensen,

Heb de afgelopen tijd veel tijd gestoken in het opzetten van een goed poetsplan voor mijn auto. Nu bijna alles voor mij goed lijkt, wil ik nog de laatste check-up vragen van jullie. Ik wil na de winter beginnen met het stappenplan van mijn auto. Tot die tijd maak ik hem elke week schoon. Daarnaast nog de opmerking dat 3/4 van de wagen 2 maand geleden opnieuw gespoten is. Vandaar dat ik de lak nog even lekker met rust laat. Na het wassen behandel ik de lak met een soort voeding voor de lak.

Gaat om de volgende kleur:
foto6zc.jpg


Hierbij mijn stappenplan:

Graag zou ik jullie advies over mijn poetsplannetje willen hebben. Zijn er producten die ik beter kan laten staan en welke zijn beter. Alles is welkom!

Stap 1 wassen:
  • Met behulp van de Monello Wash Mitt en de shampoo van Meguiars - Gold Class Car Wash. [in bezit]
  • Velgen schoonmaken met de Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner van Meguiars. [in bezit]
  • Afdrogen met behulp van de Monello Aqua Senzo. [in bezit]

Stap 2: Kleien:-De Dolce Verde Klei kit bestaande uit:
  • 1x Dolce Verde klei 150 gram in handig opbergdoosje [in bezit];
  • 1x Perfetto Spray 500ml om de klei over het oppervlak te laten glijden [in bezit];
  • 1x Peluche Verde microfiber doek om de spray veilig af te nemen [in bezit].
Ik ga polijsten dus gebruik de dolce verde klei.

Insprayen kan met de perfetto Spray van monello. Wanneer deze op is, ga ik over op de LT van Meguiar's.
  • Last Touch Spray Detailer - Meguiar’s Professionnal [in bezit]

Stap 3: Polijsten
Ik koop de starterskit bestaande uit:
  • De DAP900 V2 D/A Polijstmachine[in bezit]
  • Monello 6" Kompressor Yellow cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
  • Monello 6" Kompressor White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
  • Monello 6" Kompressor Green Light polishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
  • Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
  • Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de groene pad
Wat mij nog niet helemaal duidelijk maakt, is het verschiller tussen de kompressor pad en de professional pad. Is dit alleen dat de kompressor 6” en de professional 5,5”?

Voor polijstmiddel gebruik ik de raffini lijn van Monello. Bestaande uit de Inizio, de Mezzo en de Finale.

Stap 4: Glazen
  • Poorboys World - Black Hole [in bezit]

Stap 5: Waxen
  • Poorboys - EX-P pure sealant [in bezit]

Velgen behandelen met Wheelsealant van Poorboys World

Zoals gezegd, jullie advise is welkom om mijn auto in topconditie te krijgen na de winter!!
 
Het stappenplan zoals je deze benoemd lijkt mij voldoende toe. Wassen die je met twee emmers ga ik gemakshalve vanuit. Misschien is het nog een welkome toevoeging om bij. WheelSealant van Poorboys World of een andere velgenwax te nemen. Volgens mij heb erg bewerkelijke velgen, een velgenwax/sealant helpt om het het wassen van de velgen te vergemakkelijken. Nadat deze is aangebracht natuurlijk. Voor het kleien zou ik denk ik gaan voor de S&W van Poorboys, in Last Touch van Meguiars zitten siliconen als ik het goed heb begrepen (correct me if I'm wrong). Wat betreft de polijstmiddelen heb je denk ik voldoende aan de Mezzo en Finale in eerste instantie. Misschien heb je een zwaarder polijstmiddel nodig, maar dat is afhankelijk van de staat van je lak. In de Lime Prime zit ook een korrel voor het cleanen, het is een cleaner en glaze in één. Als je al gepolijst hebt is Poorboys World Black Hole misschien ook wat voor je, daar zitten geen cleaners in.
 
IbizaSigno;306763 zei:
Voor het kleien zou ik denk ik gaan voor de S&W van Poorboys, in Last Touch van Meguiar's zitten siliconen als ik het goed heb begrepen (correct me if I'm wrong). .

Dat klopt, maar zolang de auto morgen niet naar de spuiter moet hoeft dat geen probleem te zijn.

S&W en LT vind ik niet echt goed vergelijkbaar, maar je kunt met beide kleien. Met S&W kun je zelfs je ramen reinigen, terwijl je met LT een net gewassen auto weer (nog) beter glansboost kunt geven. Het is dus meer vergelijkbaar met Spray & Gloss dan met Spray & Wipe.

Beide heerlijke producten trouwens, maar voor het kleien gebruik ik liever LT, gewoon vanwege persoonlijke voorkeur voor de geur, daarnaast helpen de siliconen het "lubricerend" vermogen.
 
IbizaSigno;306763 zei:
Het stappenplan zoals je deze benoemd lijkt mij voldoende toe. Wassen die je met twee emmers ga ik gemakshalve vanuit. Misschien is het nog een welkome toevoeging om bij. WheelSealant van Poorboys World of een andere velgenwax te nemen. Volgens mij heb erg bewerkelijke velgen, een velgenwax/sealant helpt om het het wassen van de velgen te vergemakkelijken. Nadat deze is aangebracht natuurlijk. Voor het kleien zou ik denk ik gaan voor de S&W van Poorboys, in Last Touch van Meguiar's zitten siliconen als ik het goed heb begrepen (correct me if I'm wrong). Wat betreft de polijstmiddelen heb je denk ik voldoende aan de Mezzo en Finale in eerste instantie. Misschien heb je een zwaarder polijstmiddel nodig, maar dat is afhankelijk van de staat van je lak. In de Lime Prime zit ook een korrel voor het cleanen, het is een cleaner en glaze in één. Als je al gepolijst hebt is Poorboys World Black Hole misschien ook wat voor je, daar zitten geen cleaners in.


Ik was inderdaad met twee emmers. Een velgenwax is inderdaad nog iets wat ontbrak. Is dit een beetje eenvoudig aan te brengen? Wat is het nadeel dat er in de Last Touch siliconen zitten? Dus wanneer ik na het polijsten met de Lime Prime aan de gang ga, dan ga ik het resultaat van het polijsten teniet doen? Mijn kleur auto is wel geschikt voor de Poorboys World Black Hole?

Bedankt voor je reactie!
 
McShine zei:
Dat klopt, maar zolang de auto morgen niet naar de spuiter moet hoeft dat geen probleem te zijn.
Bedankt voor de toevoeging. Nu zul je met het polijsten de siliconen wel weghalen, maar het kan je beeld van het resultaat vertroebelen. Misschien is dan Monello Spruzzo of C.Pro Eraser een optie?!

Met Lime Prime doe je het polijstwerk niet te niet. Maar omdat er een schurende korrel in de Lime Prime zit, haal misschien ietsje meer lak weg dan enkel met polijsten. Nadat je de Finale hebt gebruikt, is de lak in principe klaar om verder te gaan met de vervolgstap. Dan hoef je volgens mij niet nog verder. De Black Hole is geschikt voor donker gekleurde lakken, jouw lijkt mij donker genoeg voor Black Hole. De Wheel Sealant van PBW is een heel gemakkelijke te verwerken product vind ik zelf.
 
McShine;306765 zei:
Dat klopt, maar zolang de auto morgen niet naar de spuiter moet hoeft dat geen probleem te zijn.

S&W en LT vind ik niet echt goed vergelijkbaar, maar je kunt met beide kleien. Met S&W kun je zelfs je ramen reinigen, terwijl je met LT een net gewassen auto weer (nog) beter glansboost kunt geven. Het is dus meer vergelijkbaar met Spray & Gloss dan met Spray & Wipe.

Beide heerlijke producten trouwens, maar voor het kleien gebruik ik liever LT, gewoon vanwege persoonlijke voorkeur voor de geur, daarnaast helpen de siliconen het "lubricerend" vermogen.


De auto is al gespoten dus dan is dat inderdaad geen probleem. Dan houd ik het op de Last Touch. Ik stap af van de Lime Prime, omdat hier ook een cleaner inzit. Black hole is een alternatief. Maar staat bij vermeld dat deze voor donkere lakken is. Mijn lak, is toch alles behalve donker... OF toch donker genoeg? w^^w
 
Mij is verteld dat er niet zo veel verschil zou zijn tussen de Black Hole (donkere kleuren) en de White Diamond (lichte kleuren).
Blauw is trouwens een donkere kleur, ookal heb je meer licht blauw metallic...
Maar wacht toch maar even op de antwoorden van de mensen met ervaring :)
 
Koen Hermans;306808 zei:
Mij is verteld dat er niet zo veel verschil zou zijn tussen de Black Hole (donkere kleuren) en de White Diamond (lichte kleuren).
Blauw is trouwens een donkere kleur, ookal heb je meer licht blauw metallic...
Maar wacht toch maar even op de antwoorden van de mensen met ervaring :)

Ik ga inderdaad voor de black hole na aanraden van Dennis Frank, van Carclean. Daarnaast ga ik definitief voor de LT VAN meguiars. Polish ga ik voor de Rafinni lijn. Ik zal morgende beginpost even aanpassen endan denk ik dat ik genoeg weer. Bedankt!