• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laatste winter behandeling

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
335
85
Morgen ga ik de laatste behandeling geven aan mijn auto voor de winter.
Ik ga alles behandelen:lak ruiten velgen banden enz enz.

Maar ik vroeg me af,wat ik wel en niet zou moeten/zal doen om de winter goed door te komen ?Kwa lakbehandeling dan ;-) Ik heb ongeveer een mand of 2 geleden nog gekleid,dus dat is niet nodig :):-b

Uiteraard wordt alles eerst goed gewassen,hand gewassen met 2 emmer methode en goed gedroogt.

Op Dodo Donderdag heb ik de Lime Prime samen met de panel pots Blue Valvet en Purple Haze gekocht,die wou ik zow ie zo gebruiken.Eerst de Lime Prime en dan de hardwax en dan de softwax.

Dan vroeg ik me af,of ik nog PB Black Hole zou gebruiken voordat ik de wax(en) en eventueel nog PB EX Puresealant ga gebruiken.

Wat zouden jullie gebruiken en wat niet ?Het is op een zwarte auto btw;-)

Alvast bedankt voor de hulp 8-)

Dagobert,

Over het wel of niet kleien verschillen de meningen. Ik zou het persoonlijk wel doen.
De lime prime is een pre-wax cleaner/glaze dus black hole is dan niet nodig. Gezien je wax keuze zou ik de EX-P weg laten.

Ik zeg ook niet dat dit niet gebeurd. Echter, gezien de hoge kwaliteit van de dodo waxen zal een sealant als ex-p niets toevoegen.

Geloof je meteen, zat zelf met name te denken aan het stukje 'winter'. Heb je dan ondanks de kwaliteit van DoDo stiekem toch een beetje meer bescherming?

ik denk dat ex-p in de winter-winter meer toe zal voegen als een dodo wax..
ik denk dat ex-p veel beter tegen zout / pekel e.d. kan..

het meest ideale winter product in min collectie is 845

476 zou nog iets meer beschermen naar wat ik er over gelezen heb

maar dan stappen we af van hetgeen er aanwezig is ( kan auto ook luchtdicht verpakken en laten staan ;) )

Dus als ik het goed begrijp,zou ik zegmaar het zo kunnen doen :
Lime Prime,EX-P,Blue Valvet Purple Haze ?

En hoelang moet er minimaal tussen de waxlagen in zitten ?
En ik las ook al iets langer laten curen omdat het wat kouder is ?

Cure-tijd van je wax kun je gewoon checken middels de "swipe-test"

Wat dit precies inhoud kun je op dit forum tussen de andere "how-to's" vinden.

https://forum.Carclean.com/cc_postst3454/How-to-De-swipetest.aspx

Tussen het aanbrengen van beide Dodo waxen zou ik wel even een paar uurtjes tijd laten, ik heb daar laatst nog een topic over gestart:

https://forum.Carclean.com/cc_postst4808/Hoeveel-tijd-tussen-aanbrengen-Dodo-hard-and-Softwax.aspx

Ik ben het eens met Snitzer dat kleien voordat je met een DAP de Lime Prime gaat aanbrengen aan te bevelen is. (ik neem tenmiste aan dat jeen DA polischer gebruikt). Er hoeft maar een klein stukje kleverigheid achter te blijven bij wassen waarin bijvoorbeeld een zandkorrel zit en bij het DAPPEN raakt dat los en gaat onder je pad over je lak schuren. Resultaat is dat je met meer swirls eindigt dat dat je begint. Als de auto kort geleden al gekleit is dan kost het zowiezo minder tijd dit nu snel te herhalen.

Ik heb nu dik zes weken geleden de focus gekleit en behandeld met black hole en daarover collinite 915. Alhoewel de lak nu bij wassen heel eenvoudig schoon wordt (het vuil vliegt eraf) voel ik wel degelijk dat er weer kleine pukkeltjes op de lak komen die achterblijven. Die pukkeltjes zijn potentiële krasveroorzakers bij het werken met de DAP of rotary.

Ik heb dit overigens niet zelf verzonnen maar dit ooit te horen gekregen van de mannen van Carclean. Ik zat met hetzelfde dilemma. Kan ik niet gelijk gaan dappen want ik gebruik toch een polish die het vuil weghaald. NEE was het antwoord want......zie voorgaande verhaal.

En ik moet teogeven dat daar een duidelijk te herkennen logica inzit.

Goeten GdV