• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lachertje of vervanger van Quick Detailers??

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Zag net bij zo'n tellsell achtige zender op tv, het volgende product. (als deze link niet mag vanwege reclame, Sorry)

Nu denk ik zelf dat het voor de meeste hier een lachertje is, maar toch.
Zou het een waardige vervanger van een Quick Detailer kunnen zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Die zag ik vorige week ook op tv. Net als vroeger van die middelen die volgens de beelden echt heel goed zijn. Bij deze ging ook al het vuil er zo vanaf. Ik vraag me hetzelfde als mijn bovenganger af.

Hoewel mijn insteek meestal is dat ik niet over een product kan oordelen zonder het gebruikt te hebben denk ik dat dit in de categorie lachertjes valt.

Ten eerste vertrouw ik producten die via dit soort kanalen aangeboden worden helemaal niet. Ik vraag me altijd af waarom een dergelijk 'uniek, ongeëvenaard, high-tech, etc, etc' product niet gewoon in de winkel ligt als het werkelijk zo revolutionair is. Dat komt volgens mij omdat het hele concept van dit soort home-shopping kanalen gericht is op een bepaalde doelgroep van consumenten: 'luie' consumenten die niet de moeite willen doen om zich te oriënteren op welke producten er allemaal op de markt zijn. Oftewel: impuls aankopen.

Ten tweede: als ik de product-omschrijving zo lees bestaat dit goede uit heeeeeel veel siliconen. Ik weet dat dit in meerdere producten (ook de kwaliteitsproducten) zit, maar dit komt op mij over als de zooi die dealers en poetsbedrijven op je auto smeren om de lak te laten glanzen (en allerlei krasjes e.d. te maskeren) en dat er na een paar weken weer net zo hard afgespoeld is.

En dan heb ik het nog niet over de prijs (€ 39,95) voor 900 ml (maar wel met elektrische spraykop rofl ) en nog wat extraatjes..........

P.S. Levertijd 4 tot 6 weken..... Volgens mij zit de maker van deze toko dan al lang en breed met de ontvangen centjes in Rio.....

alteaniels zei:
Zou het een waardige vervanger van een Quick Detailer kunnen zijn?

Hoi Alteaniels;

Wat ik me dan afvraag; Waarom zou je een Quick Detailer gaan vervangen ???? Ik ga er voor het gemak eventjes van uit dat je de Q.D. van de "betere" merken bedoelt ...

Ik gebruik Last Touch en Spray & Wipe. Ik wil niet eens iets ander proberen, zo fijn en goed vind ik dat spul.

Leonneke

Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid Spray & Wipe en QD+.
Ben dus ook niet van plan deze door dit product te gaan vervangen (kopen was ik uberhaupt niet van plan)
Ook omdat er lange tijd geen autopoets spullen op deze kanalen te koop waren, was ik zomaar benieuwd of dit soort producten ook kwalitatief beter geworden zijn.
Vandaar ook de topic naam "lachertje of vervanger van Quick Detailers??"

Misschien had dit topic beter in off-topic gestaan.

(hoewel een electrische sprayer wel geinig isrofl )

@Typhoon
Is Meguiars in de jaren 90 ook niet begonnen met de verkoop via Tell Sell??
Tenminste, mij staat me nog die reclame op het netvlies met een rode sport auto, een verkoper met een llicht bruine broek, blauw bloesje en een foute vlinderstropdas.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Is er in die reclame ook niet een stift die krassen verwijdert?

Zag het zaterdagmorgen geloof ik op tv, ben toch even blijven kijken uit nieuwsgierigheid, maar heb er weinig vertrouwen in.

Paultjuh zei:
@Typhoon
Is Meguiars in de jaren 90 ook niet begonnen met de verkoop via Tell Sell??
Tenminste, mij staat me nog die reclame op het netvlies met een rode sport auto, een verkoper met een llicht bruine broek, blauw bloesje en een foute vlinderstropdas.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.

Dat verkopertje (eigenlijk het mannetje dat het product demonstreerde) was John.. en Mike was de host die een en ander aan elkaar moest praten.

Herinner je je het nog de truc met het in brand steken van de aansteker brandstof op de motorkap van de auto? "Pas op john dit is een $50.000 auto! Kijk Mike het is Amazing!!"

Die kreet hoor je nu nog dagelijks.

Maar ik kan me niet herinneren of dat dat Meguiars was. Kan het mij ook amper voorstellen. De filmpjes zijn Amerikaans en in dat land is Megs al aardig bekend. Ook in de jaren 90

Volgens mij kon je wel eens gelijk hebben ! Het waren clowneske mannen, zwarte hemden en idd een vlinderdas ! en heel druk doende (maar of dit Meg`s was, weet ik niet)

Nee, dat was geen Meguiar's, Meguiar's heeft dit ook nooit nodig gehad (ze bestaan al vanaf 1901).

Hier een leuke persiflage van Jiskefet:

Ja was auri dibbuz, nu ik het filmpje zie, haha.

rode sport auto, een verkoper met een llicht bruine broek, blauw bloesje en een foute vlinderstropdas.

Zat ik nog dicht in de buurt.
Maar op de 1 of andere manier dacht ik dat het Megs was

Ik herinner mij op een of andere manier een reclame voor ScratchX op tv. Moet meer dan 10 jaar geleden zijn, maar ik zou bijna zweren dat het ScratchX was :-p Ik zal mij wel vergissen waarschijnlijk want het is lang geleden.

Vaak "lenen" deze bedrijven de product naam van een goed product en passen 'm iets aan, zodat het er erg op lijkt.

Nu ik het filmpje zie weet ik het helemaal zeker.. Ik zie die John nog hinderlijk door het beeldscherm springen.

Als het allemaal zo gemakkelijk was dan waren ze daar nu schatrijk