• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak beoordelen occasion,

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Beste forumleden,

Ik ga binnenkort een Citroën C4 Picasso in de metallic kleur Gris Fer bekijken. Hoe kan ik beoordelen of de lak (mocht hij er verschikkelijk strak bijstaan) niet behandeld is met tien lagen SRP of NXT zodat hij eigenlijk onder de swirl zit maar deze door de fillers verborgen worden.

En wellicht nog ander tips?

Groeten GdV42

Je kunt een Brinkman lenen of meenemen

Het mooiste zou zijn, dat je de auto kan / mag wassen met een sterk ontvettende shampoo als Meguiars Hyper Wash of soortgelijke shampoo.

Flesje ipa meenemen, even opspuiten en terug afvegen. Dit zal alles wat eventueel enige lakdefecten zou verdoezelen verwijderen.

Met spruzzo krijg je de Fillers niet weg. Met een paar IPA wipedowns krijg je het meeste wel weg, maar ken fillers die zelfs dan niet weg zijn.........

Er zijn mogelijkheden om de lak te kunnen beoordelen. Echter kan ik me voorstellen dat je niet echt daar op locatie een auto gaat staan wassen. Kijk voornamelijk of er voorzichtig mee omgegaan is. Als er schaafkrassen e.d. op de bumpers zitten + wat RDS maar geen swirls dan kun je al snel een conclusie trekken in mijn ogen.
Neem een lakdiktemeter mee. Dan kun je pas echt zien of hij ooit eens schade heeft gehad. De lak vanuit de fabriek is meestal wel aardig strak. De swirls kun je later altijd nog verwijderen met een dap o.i.d.

Gr,
Vincent

ipa + brinkmann..
lakdikte meter zou ideaal zijn!
dan kan je ook meteen zien of er ooit delen over gespoten zijn.

en swirls zou ik niet bang van worden.. er bestaat namelijk een fantastisch apparaat die deze weg kan krijgen: de dap 500.

eventueel is spruzzo en een brinkmann hier te lenen (assendelft), mocht je hier in de buurt komen

OK. Want in de beschrijving staat toch echt

"Verwijdert fillers, glaze, polijstmiddel, polijstolie, vingerafdrukken, lichte vervuiling en stof".......:roll