• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor autootje erbij

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumleden,

Als alles goed gaat krijgen we naast onze C4 Picasso er binnenkort een klein autootje erbij. Nog niet zeker....erger nog ik heb hem zelfs nog niet gezien :D

Alles wat ik weet is dat hij van een eerste eigenaar is (kennis van mijn vrouw) 23 jaar oud is, dat er gemiddeld 2000 km per jaar mee is gereden, dat het een toyota corolla is, dat hij zwart is. (uni lak).........en maar 500 euro moet kosten.

We waren vanwege sport op zaterdag voor onze twee zoons toch al op zoeknaar iets voor erbij, want je kunt je niet in tweeën delen tenslotte.

Maar ik zit natuurlijk al te denken aan een grooooooote detailbeurt, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Wat ik verwacht is het volgende:

- Heel veel aangekoekt vuil
- wasstraatkrassen
- oxidatie en verweerde lak
- roest (daar hoop ik niet op maar ja 23 jaar oud....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit)
- een vervuild interieur

Nu gaat het er niet om dat dit bakkie weer als nieuw wordt maar, gewoon dat hij er weer fris uit komt te zien. De lak hoeft niet cristalclear te worden maar moet gewoon weer glanz krijgen en gevoed worden en beschermd. Ik zal aan het volgende te denken

- trims en banden met 1:1 verdunde APC en kwast
- Wassen met wash mitt en gold class (alhoewel als hij erg vuil is ik wellicht gewoon APC gebruik dan is gelijk alle wasstraatshit eraf)
- Kleien met bildhamber regular en dodo
Met de DAP500
- Menzerna (soort inizio cut 3/5) op orange, en
- daarna menzerna power finish op wit tenslotte
- Black Hole op zwart.

- Tot slot collinite 915 met het handje 2 lagen

Interieur:
- uitzuigen
- nieuwe mattenset
- alles met APC en supervezel afnemen
- dashboard en andere plastic delen poorboys dressing (je weet wel met dat amandelluchtje)
- rubbers en de banden Meguiars vinyl en rubber protectant
- ramen eerst met water en ammonia en daarna met schone mulityvezel en meguiars NXT glas cleaner


In een later stadium als ik de Alutec die ik heb besteld en aanbetaald bij de groupebuy wil ik de bekleding lekker opfrissen. Maar aangezien ik die nog niet binnen heb zal dat wel als laatste gebeuren.

Wellicht ben ik nog iets vergeten, of heb ik iets essentieels overgeslagen, dan hoor ik dat graag.
Zodra ik meer weet of ik een foto heb om te laten zien zal ik hier terugkomen.

Groeten GdV42
 
Het is niet essentieel, maar ik zou de ramen ook kleien als je toch bezig bent en daarna behandelen met rain clear.

Verder zou ik het niet weten.
 
Motorruimte een opfris beurt geven doet ook altijd goed....

Enne, we zien de foto's graag ;)


Greetz Rob aka Vadebo
 
Inmiddels is er in zoverre verandering in het bovenstaande plan gekomen dat ik de desbetreffende auto heb gezien en al mijn gedachten erover naar het rijk der fabelen heb verwezen. De auto zat onder de roest. Bij alle spatboorden maar ook bij alle raamrubbers. Dus ik heb de auto niet aangeschaft. MAAR waarschijnlijk ben ik vanavond een kanariegele ford Ka met zwarte kunstof bumpers rijker. Hij is uit 97 en dus al een oudje maar het is meer voor erbij. Maar ik ga me niet blij maken voor ik hem gezien heb.