• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak beschermen tegen zand(stralen) op de Maasvlakte

Casper85

Detailing rookie
18 jul 2012
2
0
Hallo!

Sindskort zit ik op een project op de Maasvlakte II. Dit project is op een stuk recent opgespoten gebied en dus midden in een enorme zandbak. Doordat er geen duinen achter de Maasvlakte zitten staat hier standaard windkracht 5, maar ook makkelijk 7 à 8, met een flinke dosis zand door de lucht. Vorige week kwam ik een concullega tegen die hier al wat langer zat. Zijn zwarte auto is in 1 jaar tijd van glanzend naar mat zwart gegaan(wel trendy), met op de hoeken van de bumpers bijna kale plekken. Ik vond het er niet uitzien.

Mijn auto is net 1 jaar oud, en moet nog 4 jaar mee. Nou ben ik zelf niet een hele fanatieke detailer (ik heb wel een aardige Meguairs collectie) maar hier moet ik toch wel wat aan doen (preventief). Heeft er iemand ideeën? Binnen zetten is helaas geen optie. Ik heb wel eens termen als 'lakpantser' en 'lakverzegeling' voorbij zien komen. Maar hoe zou ik mijn lak het beste tegen deze invloeden kunnen beschermen? Gewoon waxen, of zijn er 'heavy-duty' middelen voor dit soort omstandigheden?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Is een autohoes geen optie zolang je daar staat geparkeerd? (wel stevig vastmaken gezien de wind...)
 
Nochthans de youtubefilmpjes van C-quartz en schuursponsjes zijn toch veel belovend?

Ik verwacht er geen wonderen van maar ze zijn toch niet getrukeerd?
 
Probleem bij je werkgever neerleggen als het je prive auto is. Leasebak is ook zonde natuurlijk.
 
McShine zei:
Nochthans de youtubefilmpjes van C-quartz en schuursponsjes zijn toch veel belovend?

Ik verwacht er geen wonderen van maar ze zijn toch niet getrukeerd?

Hier ga ik eens over nadenken!

Een autohoes is helaas geen optie doordat ik regelmatig met de auto weg moet. Het is inderdaad een leaseauto, maar ik ben er zuinig op, en je kijkt er natuurlijk elke dag naar als je instapt ;)
 
Maatje van mij werk ook op de maasvlakte 2e met sleepboten enzo is nu paar jaar werkzaam daar en de letters van zijn kenteken plaats zijn er al helemaal afgestraald door het rijden daar. Hij zelf geeft er geen reet om zijn auto dus zal ook niks er aan doen miss een x nieuwe kentekenplaat voor. Vind echt bizar hoe hard het daar waait dan met dat zand..autohoes ik leuk maar het komt volgens mij meer met rijden dan als die stil staat.
 
Auto plastidippen met transparante Plastidip?

Of doe eens gek, een ander kleurtje.

https://forum.Carclean.com/threads/plasti-dip-rubber-coatings.8463/

 
nicknameless zei:
Auto plastidippen met transparante Plastidip?

Of doe eens gek, een ander kleurtje.

https://forum.Carclean.com/threads/plasti-dip-rubber-coatings.8463/


dat is wat ik zou doen inderdaad betere bescherming krijg je niet
of je moet je wagen laten wrappen maar das ook erg kostbaar