• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak kleur naar RAL kleur.

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
53
Berkel en Rodenrijs
Weten jullie of er een lijst bestaat waar je een autolaknummer kan omzetten naar een RAL kleur.
Kreeg de vraag omdat ze magneet stickers willen laten maken, in de kleur van de auto.
 
Oei, ik denk t niet. Lakkleuren zijn “speciaal” gemaakt voor de automerken. Ral kleuren zijn standaard kleuren. En tegenwoordig wil een autofabrikant natuurlijk nooit een auto met een standaardkleur.....

T enige wat je nog zou kunnen doen is langs de auto lopen met een ral kleurenwaaier en kijken welke t dichtst bij in de buurt zit.

En misschien is er een app voor voor op je telefoon. (Als ik even in m’n geheugen graaf).

Succes!
 
Moet je wel redelijk profi camera en printer hebben anders loop je nog het risico dat je aardig wat verschil gaat zien ben ik bang
Zou eerder poging doen om een kleurenstaaltje te leasen qua kleur en die dan meenemen naar de stickeraar
 
Maar eh, waarom eigenlijk een ralkleur?.?
Als je een bestand maakt die je op sticker laat drukken kan je toch elke kleur gebruiken die je op je computer hebt staan?