• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak voorbereiden op Dodo Wax

Klouxone

Detailing rookie
18 dec 2008
39
0
Beste,

Ik heb een vraag over het het voorbereiden van de lak voor een dodo wax. Ik heb zelf lime prime lite. verwijderd dit ook lichte swirls? en hoe verwerk je dit met een dap500? zwarte pad op stand 3?
als het geen lichte swirls verwijderd. kan ik dan misschien beter de gewone lime prime gebruiken? en staat dit gelijk aan Rafinni Finale? of is dit veel lichter? anders zou ik eerst Rafinni Finale kunne gebruiken met een groene finishing pad en daarna lime prime lite kunnen gebruiken.

en dan nog een vraag. als ik lime prime lite heb gebruikt. kan ik er dan wel m21 Synthetic Sealant van Meg overheen smeren? aangezien je hiermee misschien je glaze weer verwijderd?

Graag hoor ik nog wat tips en truucs

alvast bedankt

Mijn keuze zou zijn :

- Finale met licht groene pad
- Lime Prime met zwarte pad
- Dodo wax

De lime prime die er op dit moment is heeft wel een hele lichte cleaner in zich, er komen nog andere varianten van Lime Prime die meer corrigeren.

Lime Prime: is een pre-wax cleaner met (lichte) polijstkorrels in zich en verwijderd hierdoor tevens lichte swirls.
Lime Prime Lite: is een pre-wax cleaner zonder polijstkorrels en daarbij dien je er dus voor te zorgen dat je vooraf de (lichte) swirls al hebt verwijderd.

Finale heeft ook cleaners aan boord, het lijkt me dus niet noodzakelijk nog een apart product na de Finale te gebruiken. Die kun je ook finishen op zwart.

Juffer1 zei:
Mijn keuze zou zijn :

- Finale met licht groene pad
- Lime Prime met zwarte pad
- Dodo wax

De lime prime die er op dit moment is heeft wel een hele lichte cleaner in zich, er komen nog andere varianten van Lime Prime die meer corrigeren.

dus het verschil tussen lime prime en lime prime lite is dus bijna niet merkbaar?

kendo zei:
Finale heeft ook cleaners aan boord, het lijkt me dus niet noodzakelijk nog een apart product na de Finale te gebruiken. Die kun je ook finishen op zwart.

nee maar dit is wel weer een extra stap. ik zou dan liever alleen lime prime gebruiken en dan gelijk een dodo wax er overheen smeren

Die zijn toch al gegeven?

Wanneer je Lime Prime gebruikt, dan kan je daar lichte swirls mee weghalen en vervolgens een Dodo Juice wax eroverheen zetten.
Met alleen Lime Prime Lite verwijder je geen swirls, dus zal je sowieso een extra stap moeten doen als je van je swirls af wilt en perse ook LPL wilt gebruiken.

Alleen Finale om de swirls te verwijderen en daaroverheen gelijk een wax kan ook en scheelt weer een stap.

Verder hangt alles af hoe diep de swirls zijn, doe een testspot zou ik zeggen, zodat je honderd procent zeker weet dat je met licht materiaal de swirls kan verwijderen.

Houd er tevens rekening mee; dat je met zowel Finale als Lime Prime, je je trims zal moeten afplakken.