• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakcoating: welke te kiezen?

Otto

Detailing addict
7 feb 2012
151
62
Beste allen,

Ik heb het plan opgevat om de Volvo binnenkort weer eens onder handen te nemen en de poetsbeurt af te ronden met een lakcoating. Nou is er de afgelopen periode het nodige te doen geweest over Cpro, waardoor de (volgens mij bekendste) coating niet meer leverbaar is. Er is een vervanger voor, Gyeon, waar inmiddels al 1 review van gepost is. Dodo heeft Supernatural Infinity, Nanolex de Alloy and Paint Sealant.

Over Dodo Infinity kan ik op het forum, tot mijn verbazing, helemaal niks vinden, over de Nanolexcoating ook niet.

Wat zijn de verschillen tussen de coatings, als het gaat om verwerking, standtijd en looks? Mijn reden om voor een lakcoating te kiezen is voornamelijk standtijd, sta niet iedere week de auto te wassen/waxen (grofweg eens in de 3 maanden een dubbele laag Collinite 476, die ik ook koos vanwege de standtijd) Vind het ook leuk om weer eens wat nieuws te proberen.

Graag jullie adviezen! Ben vooral benieuwd naar die Dodo Infinity.
 
Tim heeft onlangs de Golf van Dana in de Gyeon gezet. Wat ik begrepen heb, verwerkt het erg goed. Er wordt een lange standtijd beloofd, maar hoe lang is lang. Je mag een standtijd van minimaal 12 maanden toch wel verwachten.

Omdat Gyeon nieuw in het assortiment is, zou ik Gyeon kiezen. Ik ben benieuwd naar hoe het verwerkt, de afwerking van een laagje Gyeon en hoe lang de standtijd is.
 
ik zou er eerder van uitgaan van maximaal 12 maanden bescherming en het zal misschien langer zijn naar gelang hoe vaak je wast en een boost geeft met bvb Gyeon Cure.
Wat ik al gelezen heb van de (weinige) reviews die er te vinden zijn over de Dodo, is dat het niet zo makkelijk aan te brengen is, waar de Gyeon dan waar goed zou in zijn.
Maar als je het ziet zitten is een review van jou over de Dodo altijd welkom :)
 
Ok, ik denk dat ik voor de Gyeon ga, komt heel profi over. Om nou voor net geen 7 tientjes 'een gokje' te wagen met Dodo gaat me te ver.
 
LB zei:
Omdat Gyeon nieuw in het assortiment is, zou ik Gyeon kiezen. Ik ben benieuwd naar hoe het verwerkt, de afwerking van een laagje Gyeon en hoe lang de standtijd is.

Hoezo zou je voor een product kiezen omdat het nieuw in het assortiment is?

Om voor €70,- te proberen gaat wel wat te ver inderdaad hoewel ik verwacht dat de coating van Dodo Juice Supernatural wel erg goed is. Zoals 2shiny al zegt; het schijnt dat deze wel soort van lastig verwerken is.
 
Uit nieuwsgierigheid. Ik verwacht geen miskoop omdat ik vertrouwen heb in het pre-testwerk van Carclean.com.
 
Daar wil ik wel een kleine nuance in aanbrengen. Destijds was C-Quartz ook het product maar er zijn genoeg gevallen bekend waar dit product niet bleek te werken zoals verwacht.

Hiermee wil ik maar aangeven dat nieuw niet altijd beter is en dat de mensen van CC ook moeilijk op alle type lakken kunnen testen, het blijft dus altijd een " gok".
 
Ok, maar jij rijdt dan ook Ferrari :-b

Ik ga voor de Gyeon Mohs. Wel een flinke schep geld voor één behandeling op één auto, heb ook moeite met de aanschaf van een wax in dat prijssegment, terwijl je daar veel langer mee doet. Vandaar ook: ik waag hiermee geen gokjes, je kunt 't maar 1 keer goed doen, voor een tweede poging heb je al snel te weinig product.
 
Je kunt toch altijd vragen of iemand mee wil helpen/kijken? Er zal vast wel iemand zijn die dit met veel plezier wil doen ;)
 
Otto;343821 zei:
Ok, maar jij rijdt dan ook Ferrari :-b

Was het maar waar.

Ik snap helemaal wat je bedoeld, maar ik vind het leuk om nieuwe producten te testen. Soms valt het tegen en soms ben ik blij verrast. Het gevolg is wel dat ik best wel wat verschillende producten heb staan waarvan maar een beetje gebruikt is.
 
@ Sjefke: da's alleen maar gezellig. Ik stel mijn vraag niet zozeer uit angst voor het aanbrengen, als wel welke coating simpelweg het prettigst verwerkt. Ik mag graag m'n auto poetsen, maar heb geen geduld om 3 dagen bezig te zijn. Kortom: ik zoek de weg van de minste weerstand.