• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke leer sealant/coat te kiezen?

Clarkson

Detailing trainee
7 feb 2016
10
47
30
BMW 130i
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leer sealant/coating die niet naar leer ruikt. De set van Gliptone heb ik in bezit maar wordt gek van die stank :oops:
Ik gebruik het op Dakota leren stoelen in een BMW.

Gyeon (kleine voorkeur voor dit merk) leather coat leek me we wat. Hoe ruikt dat?
Ik kreeg van Carclean zelf de tip: Dodo Juice supernatural laather sealant.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Mothers leathertech set is een cleaner en creme die prettig ruikt (geur is met 2 dagen weg).
Ddj supernatural cleaner en sealent is ook goed ruikt licht chemisch en geur is ook snel weg.
Ik heb een lichte voorkeur voor de mothers...
 
Hey hallo :D

Wil je perse een sealant/coating? Goed reinigen en voeden is geen optie?

De Gliptone Protection Conditioner ruikt juist naar leder. ;)

Ik heb wel een paar verschillende cleaners + conditioners gebruikt welke allemaal qua werking en geur bevielen, maar ik heb nog nooit een sealant of coating gebruikt.
 
Gyeon Leather Coat en DJ SN Leather Sealant ruiken allebei een stuk minder naar leer. Qua product kwaliteit staat Gyeon voorop bij mij maar de DJ is ook extreem goed. Beide geen miskoop.
 
Thanks voor de reacties allemaal! Dat maakt het wat makkelijker.

Zolang het product maar niet naar leer ruikt vind ik het goed, vandaar dat ik ook afscheid neem van de Gliptone ;)

Volgens mij kan ik geen verkeerde keuze maken als ik de opties zo lees:
- DDJ leather sealant
- Mothers conditioner
- Gyeon Leather coat
- Waxaddict leather balm

@Quantoxx : Ik denk toch dat ik dit keer een sealant/coating kies i.p.v. een traditionele conditioner. Het enige nadeel is vaak dat de verpakkingen redelijk groot zijn waardoor je ook jaren genoeg hebt! Ik mag ook graag andere producten zo nu en dan uitproberen haha!
 
Oké dan wordt het de DDJ of de Gyeon.

Sinds in een coating op mijn auto heb gesmeerd ben ik ‘om’. De leather shield variant is dan weer de volgende stap.

Ik denk dat ik de Gyeon leather coat bestel, spreekt me mede aan doordat de verpakking ook lekker klein is :blush:
 
Wat ik begrijp van de BMW leer kwaliteiten heeft dakota leer al een coating erop en voeden heeft dan dus sowieso geen zin.

Goed schoonmaken met bijvoorbeeld de gyeon leather cleaner en dan eventueel bescherming erop.

Ik heb de gyeon leather shield klaarstaan voor de 1 serie met dakota leather maar vooralsnog is het nog in nieuwstaat na anderhalf jaar met zo nu en dan schoonmaken met gyeon leather cleaner.
 
@Clarkson Is het de leather cleaner van Gliptone die ook zo ruikt of is het alleen de conditioner? Ben ook in het bezit van het setje alleen durf het niet meer aan qua geur. anders gebruik ik de cleaner van gliptone en schaf ik een ander merk conditioner aan.
 
De cleaner ruikt nog redelijk neutraal (muf)
Ik gooi beide artikelen uit m’n assortiment in ieder geval ;)

Ze werken wel meer dan prima hoor... als je met die geur kan leven.
 
Die geur blijft ook geen maanden hangen hoor...

Ik gebruik de gliptone nog geregeld en als ik klaar ben met de binnenkant doe ik altijd beetje Waxaddict Vitreo air freshner of Autoglym Autofresh op de matten.
 
Ik behandel de stoelen 4x per jaar en ruik het nog steeds op net uitgewassen kleding als ik de stoelen al 2 maanden niet meer met Gliptone aangeraakt heb...
 
Dat klinkt alsof je de stoel helemaal volgeblaft hebt met die conditioner en vervolgens na het inwerken niet hebt afgenomen. :p

Ik denk dat de Protection Conditioner hier de grootste rol in speel?
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Of ik heb gewoon een ontzettende hekel aan de lucht ervan gekregen de afgelopen maanden :joy:

Yes dat gaat in dit geval over de conditioner. Flesje is zeker nog 75% vol en gebruik heb 2 jaar dus ik denk niet dat ik dan overmatig veel gebruik.