• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakherstel na schade en herstel bumper

Marco 1980

Detailing rookie
27 nov 2024
1
2
Goedemorgen,

net nieuwe op het forum. Dat zullen er vast meer zijn die een eerste onderwerp maken.
Ik ben altijd zuinig op de auto, en nog steeds. Netjes wassen en schoon houden, zorgen dat de lak maar ook zeker het interieur netjes en verzorgt is en kleine schade herstel ik het liefst (of laat het doen) en tot nu toe lukt dat aardig. Aangezien ik wel van het zelf doen ben en redelijk handig ben lukt me dat ook vaak zelf met wat uitzoekwerk.
Afgelopen week heeft vrouw lief tegen een paaltje aan gereden. Kan gebeuren en jammer van de schade maar het is niet anders. Om nou direct naar een autoschade bedrijf te rijden wil ik kijken of het oplosbaar is door mezelf met wat tips.
Concrete vraag. De gebarsten lak is dat met schuren en bijspuiten (met lak in kleur) te doen? Dan valt het al minder op, het beschadigde deel (lijkt) niet gebarsten te zijn. Wellicht met warmte op te lossen? Ik heb zo even geen idee hoe dat netjes te krijgen.
Ik zou graag tips willen hebben hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken. Of toch naar de schadehersteller en 750 tot 1000 euro aftikken want dan ben je maar zo kwijt bij een kleine schade ook.
IMG_20241125_131450.webp

Bijlagen

• IMG_20241125_131442.webp
    IMG_20241125_131442.webp
    69,5 KB · Weergaven: 8
Welkom, voorstellen in het aparte topic wordt gewaardeerd.

Barstjes duiden op het loslaten van de laklaag van de ondergrond.
Dat gaat soms al verder dan je aan de buitenkant kan zien.
Als je het goed wilt aanpakken moet je de bestaande laag weghalen en opnieuw opbouwen

Kijk eens rond voor spotrepair, dat is vaak goedkoper.
Of wacht (en spaar) en doe de bumper in zijn geheel goed (eventueel na een volgende schade).