Tegenwoordig is de kleur wit weer helemaal 'in', met het gevolg dat je weer een hoop frisse witte auto's in het straatbeeld aantreft. Een aantal auto's staat het zelfs verbazend goed, zodat de spreuk 'met een witte blijf je zitten' niet altijd meer opgaat in autoland.
Daar ik in de toekomst een sportievere auto wil aanschaffen, heb ik ook gekeken naar een Abarth Punto Evo. Op Auto Italia heb ik de eerste 'in het wild' gezien, knalwit natuurlijk met rode striping en die prachtige velgen met de Abarth-schorpioen. Maar ik dwaal af.
Mijn angst is, dat bij witte auto's de (niet-metallic) lak eerder dof of vaag wordt. Denk dat die angst aannemelijk is, je ziet immers vaak oudere witte auto's die dof en lelijk wit zijn. Indien je een nieuwere witte auto aanschaft, behoeft deze dan extra bescherming versus een 'kleuren' (metallic) lak of valt het allemaal wel mee?
Heb uiteraard wel de motivatie en spullen in huis om een mogelijk witte auto goed bij te houden. Zou het alleen toch zonde vinden als je dak en dergelijke ondanks de moeite toch achteruit gaan. Hoor dus graag wat de ervaringen hier mee zijn.
Daar ik in de toekomst een sportievere auto wil aanschaffen, heb ik ook gekeken naar een Abarth Punto Evo. Op Auto Italia heb ik de eerste 'in het wild' gezien, knalwit natuurlijk met rode striping en die prachtige velgen met de Abarth-schorpioen. Maar ik dwaal af.
Mijn angst is, dat bij witte auto's de (niet-metallic) lak eerder dof of vaag wordt. Denk dat die angst aannemelijk is, je ziet immers vaak oudere witte auto's die dof en lelijk wit zijn. Indien je een nieuwere witte auto aanschaft, behoeft deze dan extra bescherming versus een 'kleuren' (metallic) lak of valt het allemaal wel mee?
Heb uiteraard wel de motivatie en spullen in huis om een mogelijk witte auto goed bij te houden. Zou het alleen toch zonde vinden als je dak en dergelijke ondanks de moeite toch achteruit gaan. Hoor dus graag wat de ervaringen hier mee zijn.