• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lampen

Ok Sven misschien iemand dennis of tim even naar de action rennen die hebben ook de echt brinkmann
 
Ik ga nu zeker wel naar de Action morgen haha, wil best eens kijken, wat zo'n lamp doet op de lak om swirls te ontdekken...
Desnoods open schroeven wat voor lampje erin zit :D

En ik zoek altijd wel een vervangend iets voor bepaalde dingen, en dan gaat mijn zo'n "vervangingslampje" ook wel lukken...
zo niet, dan was die 8,95 wel besteed goed :)
 
Desnoods open schroeven wat voor lampje erin zit :D

Dat heb ik ook geprobeerd, maar het zit nog best degelijk in elkaar. En om nou midden in de winkel een lamp te gaan ontleden :schaam

Op de site van Brinkmann staat ook een handleiding van de LED/Xenon versie. Ik krijg toch langzaam het idee dat dit dezelfde lamp is als die bij de Action (alleen zetten die er Halogeen op i.p.v. Xenon, denk ik).

Op de site van Brinkmann (ik plaats even geen link, omdat ik niet weet of dit toegestaan is: Brinkmann heeft zelf ook een webshop) staan ook 'replacement bulbs' voor de Dual Xenon en de Maxfire Xenon: bij deze laatste zit de lamp in een houder, terwijl dit bij de Dual Xenon niet het geval is: dit zijn lampjes met 2 pinnetjes (wat vreemd genoeg weer meer lijkt op de illustratie in de handleiding van de 'LED/Xenon' variant. Snapt u het nog.....

Als ik tijd heb deze week (al ben ik door-de-week zelden tot nooit voor 18: 00 uur thuis), ga ik toch maar zo'n lamp halen. Of ik moet mijn vriendin maar eens lief aankijken:grinning:
 
Ik zal morgen hier ook is bij Action langs sturen. We hebben er 2 dus als de ene het niet heb, nog een kansje bij de andere.
 
Er zijn dus twéé versies van.


MaxFire Dual Xenon Rechargeable Spotlight

Maxfire LED/Xenon Rechargeable Spotlight

Nou mag je 'Xenon' denk ik wel vertalen naar halogeen, maar wat ik me afvraag is of er i.p.v. de LED een tweede 'xenon' cq halogeenlamje in past...

Het *lijkt* alsof de lampjes met pootjes en fitting hetzelfde zijn, maar het irritante is weer dat ze er maar één laten zien. Als die LED vast zit o.i.d. heb je maar één halogeen/xenon lampje, en de LED zal wellicht minder fel zijn.

Zie trouwens dat de behuizing wel op elkaar lijkt, maat NIET exact hetzelfde is...

Er zal dus iemand ff moeten kijken bij de Action of de beide fittingen exact gelijk zijn....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mensen, vergeet niet dat dit soort producten van de Action meestal uit China komen en men in China erg goed is in het overnemen van looks maar ook van documentatie. Dus allicht dat er in de boekjes staat dat er Brinkmann lampen in moeten en allicht dat het past, maar dat maakt het nog geen Brinkmann ;). Overigens ben ook ik nieuwsgierig gemaakt en ga ik ook effe kijken, zo om 13.00 uur.
 
'k heb in de auto zo'n knijpkat liggen moet alleen nog ffies kijken of de swirls daarmee ook zichtbaar zijn.
Voor een beginnende poetsen misschien een leuke optie.
Kosten namelijk bijna niks en heb hem altijd bij me voor als ik pech heb in het donker ;)
Zit een accutje in en zijn zo weer bijgeladen door een paar keer knijpen ;)

Toen ik de hoeveelheid licht bekeek dacht ik misschien is ie daar ook wel geschikt voor. Zitten 2 leds in.
Zal bij de auto van moeders eens testen. Als ik daar geen swirls kan vinden dan werkt hij niet :p.

knijpkat01.jpg
 
Ik ben er toen straks geweest, maar vond het 700x niks, oogt me veel te plastic, waardoor ie snel stuk kan gaan + er zit een soort van "omstel" knop op, om je licht als halogeen, of als led te laten schijnen. Dus bij mijn idee, zit er een doodsimpel led-lampje in gezamelijk met een doodsimpel halogeen-lampje... :|

Ook heb ik hem in een donker hoekje op een "bekrast" bord laten schijnen, en dat viel me erg tegen eerlijk gezegt, dus heb dat ding vrolijk laten liggen :-"

Wel, is hij vrij-indentiek aan de brinkmann, Ook kwa knoppen/uitstraling.
Maar nee dan maar toch liever een "brinkmann" voor die paar euro meer :D
 
Jeroentje zei:
Wel, is hij vrij-indentiek aan de brinkmann, Ook kwa knoppen/uitstraling.
Maar nee dan maar toch liever een "brinkmann" voor die paar euro meer :D

Daar komt nog wel een 220v adapter bij dan hè...

Jammer dat hij bij de Action wat tegenvalt. Heb je nog kunnen kijken naar de typen fitting van de lampjes?
 
Jah, daar was ik ook al wel achter hoor ;)

Maar kon er niet wijs uit worden wat voor type fitting het nu was, had ook al geen zin meer om de gebruiksaanwijzing te doorzoeken, waren al zat mensen die me zo vreemd aan zaten te kijken, toen ik met die lamp op een bord ging schijnen in een donker hoekje :roll
 
Je zou het aantal Lumen (lichtopbrengst) moeten vergelijken met de 'Dual Xenon'. Het aantal LED's zegt op zich niet alles. Ik heb twee LED flashlights, één met 10 LED's en één met een single LED. En de laatste geeft beduidend méér licht. Die is echt heel fel, maar toch is zelfs die niet echt ideaal als 'swirlfinder'.

Ik denk dat het misschien zinvol is om ook eens naar die draagbare TL-lampen te kijken, bij TL-licht zie je nog het meeste op de lak.

Heb nog ergens zo'n TL balkje liggen op 12 volt, zal vanmiddag eens kijken of dat werkt. ;)
 
Zal vanmiddag ook eens kijken.
heb der 1 op 220v

Me Zwager is bezig om zelf led achterlichten te maken en hij heeft leds die super vel zijn.
Daar kan je echt niet in kijken. Misschien dat die wel vel genoeg zijn. ;)
 
Deze jongen is voor jullie naar de Action geweest (wat een ellende daar in Z'meer en Rijswijk zeg!) en zal straks proberen foto's te maken.
De behuizing is gelijk de lampjes volgens mij niet maar wie weet. Wordt vervolgd!

Edit, net even snel gekeken, ik heb dus nu overal vlekken in mijn ogen hehehe, De Brinkmann is iets anders dan de halogeen van de Action, de led is helemaal een verhaal apart. Het lampje van de Brinkmann is ook veel kleiner dan de ACtion versie maar ik denk dat de lamp goed geschikt is! Bij de Action kan je ze ook niet allebei tegelijk gebruiken. het is of led of halogeen. De Brinkmann kan dual of enkel aan. Ik leg de Action nu aan de oplader even een paar uur laden kijken of het licht wat sterker is, de Brinkmann is nu veel feller.
 
Heb hem nu bijna 2 uur opgeladen en even een test gedaan. Hij is wel degelijk geschikt om swirls en krassen te bekijken, net zoals bij de Brinkmann is hij het meest geschikt in garages, wat minder in de buitenlucht.

Er was maar 1 gelakt deel in huis om het mooi te testen (buiten is het nu even wat minder mooi weer ;)) en dat is de toiletbril :D
Met zowel de halogeen als de led vallen swirls goed te zien. Wel is de Brinkmann veel feller dan de Action versie en zijn de swirls er beter in te zien. Maar voor 9 euri val je geen buil met de Action versie.

De foto's:

Allebei gebroederlijk naast elkaar:
both.jpg


"Ogen" van de Action:
action3.jpg


"Ogen" van de Brinkmann:
brinkmann4.jpg


-----
De muur met de Action (halogeen):
action1.jpg


De muur met de Brinkmann (1 lampje):
brinkmann1.jpg


-----
De kast met de Action (halogeen):
action2.jpg


De kast met de Brinkmann: (1 lampje)
brinkmann2.jpg


-----
De toiletbril met de Brinkmann (2 lampjes, had niet in de gaten dat ze allebei aan stonden. Net even getest met 1 lampje en het scheelt maar weinig, je ziet alleen extra swirls rond het 2e lampje)
brinkmann3.jpg


De toiletbril met de Action(halogeen):
actionhalo.jpg

De toiletbril met de Action(led):
actionled.jpg


Hopenlijk hebben jullie er iets aan.
 
Dank je wel voor het vergelijken Dibbuz. Toppie :)^
Je bent al net zo servicegericht als Tim: gelijk naar de Action rennen voor een vergelijkende test.

Ik ga er toch ook maar één halen.
Hopelijk zijn ze niet allemaal uitverkocht tegen de tijd dat ik naar de Action kan:D
 
Het is een leuk alternatief voor de Brinkmann, maar ben benieuwd of deze chinese imitatie net zo betrouwbaar is als het origineel, ik denk het niet.... Maar voor deze prijs hoef je er geen buil aan te vallen.
De lampjes voor de brinkmann zijn volgens mij niet hier te krijgen, dus moet je die uit de US gaan halen, kun je net zo goed een Brinkmann daar bestellen....