• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lampen

@Dibbuz,

Thnx voor de revieuw, dan zal ik mijn foto's niet meer posten. Heb vanmiddag 2 van deze dingen opgehaald.
1 voor reserve, de ander voor gebruik. Ze liggen nu aan de stroom.
Ik ben benieuwd, uiteraad zal een Brinkmann beter zijn maar denk dat ik hier ook wel mee uit de voeten kan.
 
Ben ook ffies bij de Action geweest.
Heb er 2 gekocht.

Eens kijken of het mogelijk is om de lampjes te verwissenen zodat 1x een halogeen zaklamp heb en 1x een Led zaklamp.
Als ik dan nog bijde lampen tgelijk kan laten branden is het waarschijlijk een wat eerlijker vergelijking met de Echte brinkmann di heeft toch ook 2 lampies die tegelijk branden?

De knijpkat valt iig af die red het bij lange naar niet.
Krijg maar heel iets van de Swirls te zien.
 
Opzich zitten de lampen vrij simpel in elkaar.
Alleen is de Reflector het probleem.

De Led en de Hallogeen lamp zijn niet gelijk kwa groote.

ohja mocht je ledje er mee op houden.
Ze zitten op een printje gesoldeerd dus moeilijk te vervangen.
 
De test van mij is (op de pleebril na) ook met 1 lampje gedaan. Alleen op de pleebril 2, daar kwam ik pas achter toen ik ze op de pc aan het bekijken was. Heb nog getest met 1 lampje maar dat gaf weinigverschil met 2 lampjes. De Brinkmann is duidelijk de betere lamp maar de Action is zeker niet onbruikbaar.
 
Patrick zei:
Iemand dacht dat ze bij de praxis waren dan is het misschien wel optie.
Bij Praxis heb ik inderdaad allerlei losse lampjes (o.a. Xenon lampjes) gezien, ik weet het merk alleen even niet meer. In ieder geval geen Brinkmann.

Ik weet niet of deze lampjes dezelfde aansluiting hebben (het waren 2 metalen pootjes). Misschien zijn deze aansluitingen universeel en kun je gewoon ook andere merken lampjes in de namaak Brinkmann stoppen. Kwestie van proberen denk ik. Ze lijken zo op het eerste gezicht veel op de originele Brinkmann Xenon lampjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben dit dingetje nog tegen gekomen, voorzien van een echt Xenon lampje. En hij is waterdicht. Niet dat je daar veel mee kan :weetniet als je geen geoefend duiker bent, maar toch aardig.


Kost dat dan? Voor nog net geen joet is ie voor jou!

Tis maar een idee he als alternatief voor de legendarisch Brinkmann ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Dibbuz & Stimpy:

Jullie hebben de originele Brinkman, hoe zit het met opladen via het stopcontact ervan?
Ik heb de mijne namelijk via de groeps-aankoop via het Megs forum gedaan. (overigens nog niet ontvangen...)

Aangezien de machine uit Amerika komt, zit er een Amerikaanse adapter bij om het via het stopcontact op te laden.
De meeste landen in Amerika 110/120 volt, hier in Nederland is dat 230 volt.
Overigens zit er wel een auto/sigarettenoplader bij. Alleen lijkt me dat zwaar irritant.
Hoe hebben jullie dat opgelost om het toch thuis op te laden?

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Losse 220v adapter pakken van een ander apparaat, of eentje aanschaffen. Wel even kijken wat de ingangsspanning is, en de polariteit. ;)

Ik heb hier tig apparaten met dat type adapters, zit er vast wel een bij die past...
 
De VS stekker heeft een output van 12VDC 300mA. De Action versie heeft 9VDC 300mA kan je die nou ook gebruiken?
Ik gebruik nu een soort accu/compressor met sigarettenaansteker om de Brinkmann's op te laden.
 
Dibbuz:

Heb jij een foto van de adapter? Of weet je de technische gegevens die erop staan?
Ik ben benieuwd hoeveel watt de adapter afgeeft en hoeveel watt de lamp zelf is.
Dit in verband met de aanschaf van een omvormer. Zelf had ik al zitten spitten naar de juiste omvormer. Die dingen kosten een drol.

Omvormer
 
Jullie weten overigens wel dat het xenon in deze zaklampen niks te maken heeft met de xenon gasontladingslampen in de autoindustrie toch? De lampjes in zaklampen zijn namelijk gewoon gloeilampjes gevuld met o.a. xenongas.
 
ik gebruik een universele adapter voor het opladen van mijn brinkmann, of ik sluit 'm aan via het autokabeltje
 
Op de adapter staat het volgende:
Input: 120VAC 60 Hz 8W
Output: 12 VDC 300mA

Uiteraard zijn het niet de lampen uit de autoindustrie maar het is wel duidelijk dat de originele Brinkmann veel meer licht geeft dan de Action versie.
 
Dibbuz zei:
De VS stekker heeft een output van 12VDC 300mA. De Action versie heeft 9VDC 300mA kan je die nou ook gebruiken?

Ja geen probleem, duurt alleen ietsje langer met opladen van je Brinkmann als je de adapter van de Action gebruikt.
 
Hmm. Ben geen elektrotechnicus, maar zou geen voltages gaan verwisselen (9V vs. 12V). De output maakt niet gek veel uit, dan duurt het inderdaad wat korter of langer. Maar polariteit (let daar ook even op!) en voltage zijn wel belangrijk m.i.

Nou kan van laag naar hoog wel - 9V adapter naar een 12V apparaat (andersom dus NIET!) - maar of het nou ideaal is voor de levensduur van de batterijen vraag ik me af.

Kijk even of je nog ergens zo'n adapter hebt liggen van 12V, van een accuboormachine, paper shredder, draadloze telefoon, externe HD, whatever. Er zijn zoveel apparaten waar zo'n ding aan hangt... Ik zou persoonlijk liever een 12V erbij zoeken.

Anders zijn er volgens mij ook wel universele te koop voor een paar centen. (Bouwmarkt, elektronica winkels, etc.) ;)


Dibbuz zei:
Uiteraard zijn het niet de lampen uit de autoindustrie maar het is wel duidelijk dat de originele Brinkmann veel meer licht geeft dan de Action versie.

Da's denk ik nu dan ook verklaard, 9V Action versus 12 volt Brinkmann. (en twee lampjes uiteraard)