• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lancia Foam Kit for Karcher K series

BlueRaccoon

Detailing trainee
10 feb 2018
81
43
Ik heb Lancia Foam Kit for Karcher K series gekocht met Artico Magico gekocht.

lancianilfisk3.jpg

Ik heb nieuwe Kärcher K 5 Compact Hogedrukreiniger van paar maanden oud, nu wou ik van weekend dus lekker me auto in foamen.
Maar het resultaat was belabberd was meer water met sopje, ik heb de verhouding 1 op 10 gedaan zoals beschreven met klein scheutje meer.
heb geprobeerd qua afstelling maar helaas dat heeft niet veel geholpen, ook viel me op dat fles gauw leeg was.

Wat doe ik verkeerd of licht het aan Lancia Foam Kit ?
heb Carclean hier al mail over gestuurd maar was benieuwd wat forum leden er van vinden.
 
Warm water gebruikt?
“Schudden voor gebruik”?
Knop bovenzijde helemaal dichtgedraaid?

De vraag is al eens vaker gesteld, moet ff zoeken of ik topic met meerdere tips kan vinden.
 
warm water gebruikt en geschud en bovenste knop helemaal dichtgedraaid.
Ik heb wel ervaring met andere schuimlans maar dan een van AliXpress

maar dacht moet toch Artico Magico bestellen, dat ik meteen een nieuwe schuimlans bij bestel, zo aanbieding actie.
Maar resultaat viel behoorlijk tegen.
 
Hm, is wel raar. Heb die ervaring nl zelf niet.
Misschien hardheid van t water. Kan ook zijn dat je een ringetje oid mist, maar dat kan is zonder foto niet te zien. De “spuitmond” ook geknepen, of staat die helemaal open?

Wel op een droge auto gebruikt?
 
Ja, ik vind ook vreemd, misschien ligt het aan mijn Hogedrukreiniger.
Heb op droge auto gebruikt, het viel mij wel op dat ik uit verpakking haalt dat de flesje al gevuld was met zeep.
Maar wist niet zeker als het zeep was dus heb het er uit gegooid en goed door na gespoeld met water en daarna opnieuw gevuld,
maar misschien is dat standaard dat voor eenmalig is gevuld om het te testen !?

ik las wel ergens nozzle uit te boren , maar verwacht van nieuwe schuimlans dat je dat niet moet doen....
 
Misschien doe ik het fout, maar ik doe de artico magico puur in de fles. Meng dit niet met water, dat doet de lans zelf afhankelijk van de draai knop bovenop. Ik kan daarmee regelen dat ik dunne foam krijg of juist hele dikke. Dus t lijkt me dat het zo moet, maar het kan zijn dat ik er langs zit..
 
Er zit inderdaad al artico in de fles voor een 1:10 verhouding. Die krijg je cadeau om het uit te proberen.

Is inderdaad de bedoeling dat je tot 1:10 vult met foam en dan met warm water bijvult tot ‘full’.

Andere topic ook al gezien @BlueRaccoon?
 
Qua afstelling van alles geprobeerd, hogendruk reiniger geeft aan 145 bar.

Heb mail van carclean, misschien andere Nozel.

Met oude foamlans heb ik veel betere schuim.

Zal volgende keer foto’s maken en/of filmpje.
 
  • Leuk
Reactions: Jobiroki
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een kärcher K2.
Het is meer vloeistof dan schuim wat er uit komt.
Ik heb gesproken met de mensen van Carclean via whatsap, hebben me een paar opties gegeven.

De slang tot de kärcher zou te lang kunnen zijn. (wat ik vreemd vind want de druk wordt in de kärcher zelf opgebouwd).
Andere slang had ook geen uitkomst.

Het verlengstuk ertussen kan helpen (tussen lans en opzetstuk )
Met verlegstukje van kärcher was het minimaal ietsje beter.

Mengverhouding 1 op 4 of zelfs de fles helemaal vullen met snow foam en geen water (en je 5 liter kan binnen no time leeg hebben ).
Met een mengverhouding 1 op 4 is het wel iets beter, maar nog veel te waterig.

Ze hebben me nu gevraagd hem eens op te sturen zodat ze zelf kunnen testen.

 
Laatst bewerkt:
Kun je uitleggen wat je met een andere nozzle en vul fles bedoelt @BlueRaccoon. Ik wil namelijk ook de Lancia kit bestellen maar dan hou ik er rekening mee dat er spullen bijkomen :cool: ik heb K4 full control.
 
Laatst bewerkt: