Beste medeforummers,
Zoals beloofd in mijn voorstel topic hierbij een eerste ''show off'' van een van de verzorgde auto's.
Onlangs een beest, zowel in omvang als ook onder motorkap met 551pk, van een wagen mogen detailen. Met een nieuwprijs boven de twee ton zou je verwachten dat mensen de bolide vertroetelen, maar niets is minder waar. (Uiteraard uitzonderingen daargelaten
) De vertroeteling vond waarschijnlijk plaats in de carwash, voor een tientje gratis schittering in de
. Ik heb een beknopte show off geschreven, mocht er behoefte zijn aan meer tekst en uitleg dan wil ik deze uiteraard toevoegen, al denk ik dat het welbekende (was-)stappenplan al meerdere malen de revue is gepasseerd. Om de auto naar mijn smaak in orde te krijgen had ik 5 dagen eenzame isoleer-garage opsluiting nodig, toen was ik tevreden 
De auto uiteraard eerst klaargestoomd met het bekende was en klei-ritueel inclusief een ronde non-ferro over de gehele auto. Een goede voorbereiding is echt van cruciaal belang en draagt wel degelijk bij aan het uiteindelijke resultaat, thats my opinion.
De lak van de auto geïnspecteerd met de lakdiktemeter, deze volstaat prima voor de hobbyist. Opvallend genoeg waren er over de gehele auto grote verschillen in waardes te ontdekken, dit kan meerdere oorzaken hebben. Persoonlijk vond ik sommige waardes nogal aan de lage kant, op deze punten was het extra voorzichtig te werk gaan.
Zoals te zien is viel er eer te behalen op deze lak. De gehele auto was voorzien van swirls en langere diepere krassen. Bij deze auto was1 testspot onvoldoende om direct de polijststappen voor de gehele auto te bepalen. Om tot het beste resultaat te komen heb ik dit per paneel bekeken, in de meeste gevallen hebben ik drie tot vijf polijststappen toegepast. De gebruikte machines:
- Rupes LH19E rotary, verschillende packingplates
- Rupes Ibrid Longneck
- Dap, zowel grote als kleine backing plate
Gebruikte materialen:
- Pads: Rupes + Monello + Servfaces
- Polijstpasta: Scholl + Monello + Rupes
Voor: Tijdens:
Na de polijstwerkzaamheden is de auto naar buiten gereden voor een check. Binnen zie je niet altijd alles (of je bezit een rijk uitgeruste werkplaats, dan wellicht wel ), buiten kun je er nog eens goed omheen lopen en alles rustig bekijken. Daarna de gehele auto ontvet d.m.v. Gyeon Prep en voorzien van Gyeon Pure + een laagje cancoat. Bandjes voorzien van een dressing (Gyeon Tyre), uitlaatjes behandeld enz.
Hierbij een aantal plaatjes van het eindresultaat, ik heb ook een paar korte filmpjes maar het lukt me nog niet om deze te plaatsen.
Er zitten hier nogal een aantal mensen op dit forum welke op details letten
Idd de auto bezit naast een geel tevens een groen kenteken. Deze auto stond op bedrijfsvoorraad bij een autobedrijf. Jammer voor de foto's, maar helaas moest ik op de laatste minuten een aantal foto's maken, afspraak is afspraak en de auto moest linea recta afgeleverd worden.
Dank voor het lezen
Zoals beloofd in mijn voorstel topic hierbij een eerste ''show off'' van een van de verzorgde auto's.
Onlangs een beest, zowel in omvang als ook onder motorkap met 551pk, van een wagen mogen detailen. Met een nieuwprijs boven de twee ton zou je verwachten dat mensen de bolide vertroetelen, maar niets is minder waar. (Uiteraard uitzonderingen daargelaten
De auto uiteraard eerst klaargestoomd met het bekende was en klei-ritueel inclusief een ronde non-ferro over de gehele auto. Een goede voorbereiding is echt van cruciaal belang en draagt wel degelijk bij aan het uiteindelijke resultaat, thats my opinion.
De lak van de auto geïnspecteerd met de lakdiktemeter, deze volstaat prima voor de hobbyist. Opvallend genoeg waren er over de gehele auto grote verschillen in waardes te ontdekken, dit kan meerdere oorzaken hebben. Persoonlijk vond ik sommige waardes nogal aan de lage kant, op deze punten was het extra voorzichtig te werk gaan.
Zoals te zien is viel er eer te behalen op deze lak. De gehele auto was voorzien van swirls en langere diepere krassen. Bij deze auto was1 testspot onvoldoende om direct de polijststappen voor de gehele auto te bepalen. Om tot het beste resultaat te komen heb ik dit per paneel bekeken, in de meeste gevallen hebben ik drie tot vijf polijststappen toegepast. De gebruikte machines:
- Rupes LH19E rotary, verschillende packingplates
- Rupes Ibrid Longneck
- Dap, zowel grote als kleine backing plate
Gebruikte materialen:
- Pads: Rupes + Monello + Servfaces
- Polijstpasta: Scholl + Monello + Rupes
Voor: Tijdens:
Na de polijstwerkzaamheden is de auto naar buiten gereden voor een check. Binnen zie je niet altijd alles (of je bezit een rijk uitgeruste werkplaats, dan wellicht wel ), buiten kun je er nog eens goed omheen lopen en alles rustig bekijken. Daarna de gehele auto ontvet d.m.v. Gyeon Prep en voorzien van Gyeon Pure + een laagje cancoat. Bandjes voorzien van een dressing (Gyeon Tyre), uitlaatjes behandeld enz.
Hierbij een aantal plaatjes van het eindresultaat, ik heb ook een paar korte filmpjes maar het lukt me nog niet om deze te plaatsen.
Er zitten hier nogal een aantal mensen op dit forum welke op details letten
Dank voor het lezen