• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Range Rover sport blanke lak laat los bij wielkast

Stender

Detailing addict
8 jan 2017
112
53
Denekamp
Hallo mensen,

Ik ben nu bezig met een Range Rover sport. Maar zie hier zojuist een serieus probleem bij de rechter wielkast. Hier bladert de blanke lak behoorlijk af. De eigenaar weet het nog niet, want die is aan het werk.

Auto is de eerste tijd gewassen bij de normale poetszaak en ik heb hem nu ongeveer 6 keer gewassen. Ik ben altijd erg voorzichtig met de afstand tot de lak met de spuitlans. Maar zou ik dit probleem hebben veroorzaakt of zou dit sl eerder gebeurt zijn. De andere wielkasten zijn gewoon netjes.

Het is een auto uit 2015 dacht ik. En hij is de eerste eigenaar

20170307_085737_HDR.webp
20170307_085713_HDR.webp

Laatst bewerkt:
Goeiedag, als de eigenaar even langs de dealer gaat lijkt mij dat dit gewoon garantiewerk is, op de lak en plaatwerk zit meestal 7 jaar garantie.

Greetzzz Danny

Lijkt me niet dat je de blanke lak er zo even afspuit, zeker niet bij zo'n nieuwe wagen. Over garantie weet ik niet veel, maar lijkt me dat dit niet de normale gang van zaken is, zeker als de andere wielkasten goed zijn.

Ik zou gewoon overleggen met de eigenaar, die moet toch ook inzien dat dit niet jouw fout kan zijn als je enkel gewassen hebt. In ieder geval zou ik het wel meteen vertellen, anders zou de eigenaar het vermoeden kunnen krijgen dat je iets achterhoud of als je het niet gezien zou hebben maar matige kwaliteit levert;)

Wel erg balen dit!

Garantie op gelakte oppervlakken

Als aan de gelakte oppervlakken van de carrosserie van de auto aandacht moet worden besteed als gevolg van gebreken in materialen, toepassingen of toepassingsmethoden, dan zullen eventueel noodzakelijke reparaties – geheel gratis en ongeacht het feit of de auto gedurende de garantieperiode in andere handen is overgegaan – door een Land Rover dealer of Land Rover Service Partner worden uitgevoerd.

Wat is de garantieperiode?

De garantie op gelakte oppervlakken begint op hetzelfde moment als de garantie op de auto. Ook deze garantie heeft een looptijd van drie jaar. Uw Land Rover dealer geeft u graag meer informatie over de garantie op gelakte oppervlakken van uw auto.

Bedankt voor de snelle reacties.

Eigenaar net aan te telefoon gehad en zei dat ie daar een keer schade heeft gehad. En is waarschijnlijkk dus niet helemaal netjes en te dun gespoten.

Waarschijnlijk heb ik het er wel afgespoten, maar dat zou toch niet mogen?

Ik weet trouwens niet of het hersteld is door de officiele Land Rover dealer. Lijkt mij niet in ieser geval.

• Leuk
Reacties: Jerome
Op die eerste foto lijkt het ook alsof het zeker niet mooi en netjes is gespoten. Dus schade geweest!
Dat dit los laat is dus niet jouw fout. Eigenaar moet dus terug naar de schadehersteller.

Eigenaar heeft het zojuist gezien, maar deed er niet moeilijk over. Was alleen heel blij hoe mooi en schoon de auto weer was:D Dus ik kan nu weer rustig ademhalen:relieved: .

Is wel gespoten door een erkend schadeherstel bedrijf. Maar volgens de eigenaar is het scherm waarvan de lak nu loslaat niet gespoten. Maar ik denk van wel. Heb nog gemeten met een lak diktemeter en heb gemiddeld 30 micron meer gemeten op het desbetreffende scherm. Met uitschieters van 200 micron. Was gemiddeld rond de 160. Op de binnenkant in de dorpel heb ik gemiddeld maar 50 micron gemeten. Dat is wel erg kaal met de lak of niet? Heb verder nog niet veel ervaring met de dikte meten, dus correct me if im wrong!

Vind trouwens wel dat deze Range Rover slechte afwerking heeft bij de rubbers aan de onderkant van de deuren. Die worden namelijk erg vies en er kunnen steentjes in gaan zitten die je er moeilijk uitkrijgt.

Ik heb enkele jaren geleden een vergelijkbaar probleem gehad met de lak van mijn Mazda 6, de auto was op dat moment nog in de fabrieksgarantie maar tot een oplossing is het nooit gekomen. Toen de betreffende auto op een leeftijd van 5 jaar de eerste roestsporen begon te vertonen waar ondanks de twaalf jaar carrosserie garantie niets aan gedaan werd heb ik de Mazda maar afgedankt en me voorgenomen om nooit meer een Mazda aan te kopen.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Wow na 5 jaar al roest, echt wel matige kwaliteit. De Nissan Micra uit '93 van mn oma roest zelfs nog niet.