• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

langka repair kit of wetsanden

Erik92

Detailing trainee
13 sep 2010
17
47
In de kofferbak van onze auto zit een vervelende kras. Deze is ongeveer een 5cm lang en duidelijk voelbaar met de nagel.
Ik wil deze graag gaan weg werken. Wat werkt het beste? de langka repairkit of wetsanden?
Ik heb een slooppaneel beschikbaar om eerst te oefenen met wetsanden.
En als ik dan voor de langka kit ga heb ik dan de volledige kit nodig of lukt het ook alleen met de blob eliminator?

Indien wetsanden dan zeker goed oefenen op het paneel, als verkloot zit je met de gebakken peren en een beetje 'ervaring' is geen overbodige luxe
Indien Langka dan alleen de eliminator met kaartje: cleaner+sealant+doekje heb je denk ik wel. De borsteltjes gewoon even lief vragen aan de tandarts of schadebedrijf ( krijg je echt wel mee )
Maar goed, dit is hoe ik er dan tegenover sta

Dan ga ik denk ik toch voor de langka kit. Zijn er bij carclean ook borsteltjes los te koop om de lak aan te brengen?

En natuurlijke prettige kerstdagen

Krasjes kun je prima vullen met een houten sateprikkertje met een vlijmscherp puntje er op.

Heel dun en laagje voor laagje stapelen tot hij vlak (of iets uitsteekt) met de lak is. (vergelijk het met inkleuren met een fineliner, zo'n pen)
Wel wat tijd tussen de laagjes laten zodat een en ander goed kan drogen en vooral hechten.
Als je te vroeg begint met de Blob Eliminator trek je zo alle verf weer uit de kras vandaan, deze maakt de lak weer een beetje week namelijk.

Voor wat betreft je slooppaneel, helemaal goed, lekker krassen trekken en oefenen met vullen en egaal maken met de Blob Eliminator.
En als je het onder de knie hebt, kun je je eigen auto weer netjes maken.

Zorg wel dat je een paneel scoort van hetzelfde merk (en liefst type) auto wat je nu ook hebt.

Niet dat je straks op een knetterhard Audi paneel gaat staan oefenen terwijl je zelf een boterzachte Renault hebt...

Uuh.. Het gaat er toch om wat je met de vers aagbrachte lak IN de kras doet, en niet die van t paneel zelf?
Met wetsanden is het een ander verhaal, maar met de Langka valt dat zat mee is mijn mening.

Soms is de lak een beetje dof na behandeling met de Blob Eliminator, maar das niets wat je met een Dap niet kunt fixen. Ook op een harde lak niet.

Bij de modelbouw speciaalzaak verkopen ze extreem dunne detail verf kwastjes die goed in de hand liggen en zeer geschik zijn voor priegelwerk zoals lakschade op je auto bij/weg werken. Een goed kwastje kost € 4 tot € 8

Wat je nodig hebt:

- spullen om de lak goed vetvrij te maken
- de lakstift (+ evt blanke lak)
- de blobeliminator
- kaartje + doekje (!) om de overtollige lak weg te halen

Kwastjes heb je niet nodig, als de lak heel dun kunt aanbrengen met de stift zelf of evt met een tandenstoker. k vin dj sticks bij de Langka kit niet echt top

In de uitgebreide kit zit alles, ook het doekje, prepaint en sealant. In de kleine kit zit het doekje in elk geval niet (helaas). Het doekje is stofvrij en pluist niet. Ik heb nog geen andere doekjes gezien die ik hiervoor geschikt acht.

Misschien had je de review al gelezen, dan alsnog bij deze ;)
https://forum.Carclean.com/threads/langka-complete-chip-paint-repair-kit.1668/

Let op dat je met de Langka set de kras wel mogelijk blijft zien: het kleurverschil is veel minder, maar (afhankelijk van de plek van de schade) zul je het waarschijnlijk nooit helemaal onzichtbaar kunnen maken. Bij steenslag is dat minder opvallend dan bij langere krassen.

Ik heb ook net de blob eliminater net binnen gekregen. Tot mijn verbazing zit er geen doekje bij. Mijn vraag is nu wat voor soort doekje kan je het beste gebruiken.

Ik heb dus alleen de blob eliminator. Nu zag ik op youtube iemand die zei dat je als doekje ook een t-shirt kan gebruiken.

Doe jezelf dat niet aan! Een t-shirt pluist (net als een theedoek etc) en dat wil je juist niet hebben. Ik zou nog eerder een zeem nemen dan katoen. Een zeem? Ja, een zeem. Maar dat geeft toch krassen? Klopt, maar dat doet het doekje ook. Tip is na het 'blobben' als de lak droog is, sowieso even te polijsten (evt met de hand) en daarna de waxen.

Het doekje in de uitgebreidere kit voelt een beetje suede-achtig aan.

rick76 zei:
Ik heb ook net de blob eliminater net binnen gekregen. Tot mijn verbazing zit er geen doekje bij. Mijn vraag is nu wat voor soort doekje kan je het beste gebruiken.

klopt, alleen het flesje en plastickaartje (oude bankpas werk ook)

blobeliminator werkt prima, als doekje gebruik ik zo'n microvezel/suede doekje van carpro.
op zachte lakken kan het middel enigzins een waasje achterlaten wat met een paintcleaner wel weer weg te poetsen is als de lak langer is uitgehard.