• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lastig te verwijderen zwarte puntjes

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Na de auto gewassen te hebben en met gyeon iron te hebben behandeld ben ik begonnen de lak te kleien. Ik gebruik de mothers wax clay bar kit en spray and wipe. Dit is op een Golf 6 uit 2009, zilver metallic. De auto is niet erg vervuilt, de klei blijft vrij schoon. Maar sommige kleine zwarte puntjes vooral op de zijkant van de auto gaan erg lastig weg. Ze gaan wel weg maar ik moet vrij lang poetsen en hard drukken. Ook de valet pro glue en tar remover heeft geen effect. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar dit is de eerste lichte kleur die ik doe en daar zie je alles op. Is de klei die ik gebruik een lichte/zachte en zou een zwaardere beter werken?
 
Heb je misschien ook een foto van die puntjes?
Klinkt mij als teer, maar als VP Tar & Glue Remover niet werkt, valt dat af. Of heb je wel even de tijd genomen om het product zijn werk te laten doen?
 
Alle plekjes zijn inmiddels al weg, heb helaas geen foto genomen. Ze waren helemaal zwart, rond en heel klein 1 mm schat ik. De tar remover heb ik niet echt laten inwerken, op een doek gedaan en daar flink mee gepoetst, maar dat werkte nog slechter dan de klei. In principe zou teer met kleien er ook af moeten gaan toch? Hoe grover de klei hoe makkelijker?
 
Ik woon zelf vrij dichtbij een spoorlijn en dat geeft extra vervuiling in de vorm van zwarte aanslag.
Na veel gepoets ben ik er inmiddels achter dat de beste remedie is: gebruik een oude panty van je vrouw en was daarmee het ergste vuil weg en daarna nogmaals napoetsen met een schone doek en een spuitbus WD-40! Ja je leest het goed WD-40, dit is namelijk ontwikkeld in de raketindustrie en bevat geen schadelijke toevoegingen. Het is wat dat betreft een wondermiddel. De lak beschadigd niet en de vlekken (o.a. Zonnebrand vlekken) verdwijnen onzichtbaar. Je kunt het ook gebruiken als dashbord/cockpit spray!
 
De beste remedie is eerst uitzoeken wat het is, het juiste product nemen en - zoals Soepergrover zegt - het product de tijd geven om zijn werk te doen.
Panties en WD40 zijn lapmiddelen waarmee je in beginsel dit soort vervuiling niet aan moet pakken
WD40 is een vochtverwijderaar. Niets mee, niets minder.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Jim69 Die zwarte aanslag is vliegroest en aanrommelen met een panty en WD40 is niet de oplossing. Veel te veel kans op marring en swirls op je lak.

Je kunt beter een de-ironizer gebruiken zoals Monello Non-Ferro.

WD40 vinden wij ook mooi spul hoor, maar meer om piepen, kraken enzovoorts tegen te gaan.
 
Ze zien er wel lief uit:
Steenmarter_RollinVerlinde.jpg