• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lastige plekjes (type plaatjes e.d.)

Vrije Rijder

Detailing addict
25 mrt 2017
144
70
Kerkrade
Wellicht staat het al ergens op het forum, maar ondanks het gebruik van de zoekfunctie heb ik mijn vraag nog niet beantwoord gekregen.

Hebben jullie tips voor het schoonmaken van type plaatjes? De ruimte tussen de letters is zo klein dat er vuil ophoopt dat je na verloop van tijd niet meer weg krijgt. Tot nu gebruik ik altijd een kwast of tandenborstel :joy: en APC, maar het resultaat daarvan valt soms tegen en blijft een doorn in het oog. Ook blijft de lak, direct rondom dit soort plekjes soms een beetje dof omdat ik eigenlijk met niets goed bij kom.

Dus: hoe maken jullie dit soort plekjes weer schoon?
 
Weghalen, schoonmaken en dan bepalen of je ze terugzet.
Weghalen zal ik wss bij mijn eigen auto doen, maar weghalen en terugzetten bij andermans auto gaat mij wel wat ver, bovendien moet je dan ook altijd dubbelzijdig plakspul daarvoor in huis hebben.

wattenstaafjes, zowel voor de schoonmaak, als polijsten en waxen.
Da's een goeie, dat ga ik eens proberen. :)
 
Per definitie met de klant overleggen voordat je ook maar iets gaat doen ( polijsten etc inbegrepen ):
maak eventueel voor jezelf een stappenlijstje ( ff uitprinten ), deze kan je dan gebruiken om vragen makkelijker te onthouden.
Hoe meer ervaring des te minder het lijstje gebruikt gaat worden ( tot aan niet ).
Uiteraard met kanttekening dat het lijstje, omdat je zelf wat vergeten bent, uitgebreid wordt