• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LED Inspectielampen op statief

Hier zondag de knoop doorgehakt en een multimatch 3 met standaard besteld. Daarnaast gelijk de diffuser meegestemd voor de lamp ter ondersteuning bij eventueel coaten.

hiervoor een simpele lamp van de Lidl maar toch wel overtuigd van de scangrip na een aantal keer ermee gewerkt te hebben.

bijkomend voordeel op jouw witte lk zou kunnen zijn dat je de kleur temperatuur kunt instellen en hem dus warmer kan maken voor de witte lak. (Minder belangrijk voor coatings natuurlijk). Ben benieuwd wat het voor jou gaat worden!
 
  • Leuk
Reactions: Esmid en bighead
Als de Hornbachset niet bevalt zal het waarschijnlijk aan de lampen liggen, kun je altijd nog een andere lamp scoren en die aan het statief hangen.
 
Ik zat in dezelfde 2 strijd, door de prijzen van bijvoorbeeld scangrip. Maar ben overstag geraakt en geen seconde spijt gehad. Veel besteden aan sapjes,polijstmiddelen en waxjes bijvoorbeeld maar de basis van een goed zicht en de details er uit kunnen halen werd ook door mij verkeerd ingeschat, natuurlijk dit is persoonlijk en wat wel of niet kan. En een mooi punt, carclean heeft het haha. Succes met jou zoektocht.
 
als fotograaf weet ik dat licht met een hoge cri wel belangrijk is. Anders is de rood of geel gewoon niet meer zoals het hoord. Is dit ook voor het detailen belangrijk nee toch?

Is hier niet belangrijk dat je het licht kan vormen naar hard of zacht zoals @LAWRENCIO_XD al zei?
 
Na mijn detail afgelopen weekend bleek maar weer dat licht echt belangrijk is, zeker aan de zijkanten van een auto. Naar diverse verschillende oplossingen gekeken, ook die hier genoemd. Toch bleef het allemaal net niet, dus de buidel toch maar weer getrokken...
IMG_20200429_143505.jpg

2 Scangrip Multi Match R, met statief (heel erg stevig) en dwarsligger.... Kost wat, maar dan heb je ook wat... o_O
 
:D nu moest ik regelmatig de auto verzetten en met een ledlampjes speuren. Hopelijk is dat nu klaar... Heb nog wel een Chinees lampje op de boot zitten als extra licht...
 
Het hele licht verhaal blijft een lastige discussie. Wat verwacht je er van? Mijn basisverlichting is 4000k omdat je daar prettig in kan werken voor langere tijd. Inspecties doe ik met de Faro en de Scangrip hoofdlamp, die je van kleur kan veranderen. Laatst heb ik in m'n garage wel wat verlichting toegevoegd aan de wanden, om wanneer de auto op de brug staat, ook op de zijden nog wat extra licht te hebben.
Het doel wat je van je schijnwerpers wil is dus ook van invloed, wil je er een basis verlichting mee opzetten of juist inspecteren, volgens mij.
B207248C-C272-45F2-A842-20184164A324.jpeg