• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder herstel

Dus normaal sopje van afwissmiddel is veiliger dan de apc-d?
Normaal afwasmiddel is ook sterk ontvettend.

Begin gewoon eens met een vochtige doek. Alleen warm water in een emmertje en neem de stoelen daarmee eens af. Even nawrijven met een droge doek.

Daarna de gliptone proberen op een stukje en kijken hoe die reiniging is. Dat kan met een doek, maar ook met een zacht borsteltje. Wederom afnemen met een droge doek.

Is dat niet voldoende dan kun je als tussenstap een apc gebruiken zoals ik hierboven heb aangegeven. De Surfex HD die ik gebruik ontvet ook sterk, vandaar de hele lichte mengverhouding van 5% (1 op 20).

Daarna met de Gliptone reinigen en afnemen.

Als laatste de Gliptone conditioner erop en nawrijven.
 
Afwasmiddel werkt ook ontvettend maar bevat ook andere toevoegingen waarvan je je maar moet afvragen hoe goed je leer erop reageert.

Daarbij is het ook de vraag wat voor leer het is, nappa leer, kunst leer, vegan leer enz.

Met de gliptone speel je op zeker.
Met de cleaner en conditioner doe ik al 5 jaar (met een vol leder 7 persoons auto) waar ik de stoelen om de 2 a 3 maanden mee behandelde.
 
Even snelle foto gemaakt, een voorstel had ik even voorzichtig met gliptone cleaner gedaan. Man wat werd mijn water toch zwart.

Gister middag alles nog lekker buiten met sopje groene zeep behandeld. Zo kon het vanwege tijdsgebrek toch redelijk schoon de auto in.
Moet nog hoop gebeuren, maar het past in de auto.

Zitten nog wel wat vlekken / verkleuringen in, denk niet dat ik die weg krijg. Ook wel kleine scheurtjes/ plekjes met loslaat.
1000002302.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Een van de voorstoelen had ik inderdaad al even met gliptone gedaan en toen zag je inderdaad gewoon het vuil er af komen.
Ivm tijd gebruik nog niet de hele stoel gedaan, buiten in de tuin even lekker alles schoon geborsteld met sopje groene zeep en daarna goed drooggemaakt en afgenomen met vochtige doek. Gliptone cleant dus zeker wel goed.

Maar zal denk ik toch nog soort van wax / kleur moeten aanbrengen
 
Waarom eerst met groene zeep en niet gewoon gereinigd met de Gliptone? Ik merk dat die uitstekend reinigt en ook enige verkleuring eruit heeft gekregen op het leer wat ik ermee schoon gemaakt heb (cognac alfa leder). Ook na het voeden met de Gliptone conditioner werd de kleur nog egaler en kwam de glans/dofheid weer egaal over de hele stoel. (Eigen auto mat/alfa glanzend leer)
 
Omdat ik het nog niet heel schoon vond geworden na stukje gedaan te hebben met de gliptone. Hoe heb jij het aangebracht?
Wat druppels op de borstel en maar masseren? Of natte borstel / sopje wat is wijsheid?
 
Ik had de borstel in warm water gedoopt en vervolgens wat Gliptone cleaner aangebracht op het leer en dat in geborsteld. Vervolgens met vochtige doek afgenomen en daarna met een droge doek. Heb dit bij de alfa 1x moeten herhalen, toen zag ik ook geen vervuiling meer ontstaan. Heb daar zelfs blauwe spijkerbroek verkleuren mee uit het leer gekregen
 
Hier exact dezelfde methode als @mfmeijer gehanteerd. Ik heb nog wel (voor het iets waard is) de stoelen eerst met een vochtige doek afgenomen. Dat staat geloof ik ook op de verpakking.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Afgelopen weekend het interieur aangepakt met de gliptone cleaner, het is schoner. Maar toch op veel plekken waar de kleur echt af. helaas zo even geen foto's. Wat kan ik het beste gebruiken om kleur weer terug te krijgen? Lederen schoenen die poets je even op met schoenpoets, maar bestaat er zo iets ook voor een auto?
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Vergeet dan niet om de hele wang te behandelen, de stiknaden af te plakken met flinterdun tape en het deel wat niet geverfd moet worden ook af te plakken. Ik heb het een paar maanden geleden gedaan, makkelijk te doen.
 
Ik weet dat Colourlock goed werkt, die jij laat zien ken ik niet maar als de prijs belangrijk is dan moet je dat zeker doen.
Die gasten van Colourlock, te Ens, weten echt waar ze het over hebben. Bij mij was de kleur net niet helemaal goed. Kreeg ik gratis een ander flesje, service.
 
In 16 kleuren verkrijgbaar, moet ook net je kleur bij zitten……..ben benieuwd. Ik hou het gewoon bij Colourlock. Zitten redelijk in de buurt bij mij en hebben veel meer op voorraad dan alleen verf En ze hebben verstand van zaken. Succes in ieder geval, we zien de foto’s wel verschijnen.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens