• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder herstel

G.Scholtens

Detailing chief
19 apr 2010
97
75
Voor mijn insignia was / ben ik op zoek naar een lederen interieur, via marktplaatst een leuke en voor mij betaalbare set gevonden.
Maar vraag mij af of dit nog weer mooi te herstellen is qua kleur etc.

Graag jullie reactie.

Hierbij wat foto's en link naar de advertentie:
 

Bijlagen

  • Achterbank.JPG
    Achterbank.JPG
    63,9 KB · Weergaven: 62
  • Zetel2.JPG
    Zetel2.JPG
    89,9 KB · Weergaven: 60
  • Zetel1.JPG
    Zetel1.JPG
    53,2 KB · Weergaven: 61
Wil je het echt goed hebben, dan heb ik een aanrader.

Rob Oomen van Leather Repair NLD. Vakman in hart en nieren.

 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Begin eerst maar met goed schoonmaken. Gebruik de zoekfunctie en je vind heeel veel.
Je kan dan altijd nog te besluiten de gaatjes te repareren met Colourlock of iets vergelijkbaars.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Heeft niks met het leder herstel te maken maar let je wel op dat als er airbags in de zijwangen van je stoelen zitten je deze of moet ombouwen of moet omprogrammeren ?

Bij de Astra H / Vectra C / Insignia zijn die op serienummer aan het voertuig gekoppeld.
Als je een airbag van voertuig A in voertuig B zet krijg je een airbag storing.
 
Nou eindelijk de knoop doorgehakt en zaterdag gaan we de lederen set halen.
Kan dus beste de Gliptone intensive cleaner + conditioner halen? En hoeveel moet ik hiervan dan nemen aangezien ik alles moet poetsen.

Hoor ook veel goede ervaringen over de leather cleaner van chemical guys ofzo
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Geen idee met de Gliptone, ik heb hem net pas besteld. Maar mijn ervaring met andere leder reinigers en conditioners is dat een klein flesje lang mee gaat.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Was net ook een het lezen dat voor sterk vervuild, je ook nog eerst kan beginnen met APC cleaner. Maar welke?
Mooie is dat ik zaterdag de set nog niet in de auto heb zitten en dus mooi overal bij kan qua poetsen vandaar direct maar alles in huis hebben zodat ik mooi poets en montage weekend heb
 
Let wel op met APC op leer. Zeker met APC+D. Ze ontvetten beide, maar de APC+D is echt ook ontwikkeld om te ontvetten en daar reageert leer niet altijd goed op.

Ik gebruik zelf ook APC (Surfex HD) op zwaar vervuild leer. Ik gebruik het in een lichte mengverhouding van 5% (1 op 20). Ik spuit het leer dan in, borstel het en neem het direct weer af. Daarna wrijf ik het na met een vochtige doek. Laat het niet te lang zitten en intrekken.

Mocht er ook schimmel op het leer zitten dan is een mengsel van 50/50 azijn en water ook een goede veilige voorreiniging.


Qua hoeveelheid, het zijn flesjes van 250ml. Je gebruikt echt wel heel veel als je die op 1 interieur leeg hebt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR