• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen bekleding

kermitkrieger

Detailing rookie
10 jul 2018
3
2
Hallo, ik heb een Volkswagen Beetle cabrio gekocht, hier zit beige lederen bekleding in.
De vorige eigenaar heeft deze niet vaak schoon gemaakt, waardoor de prachtige stoelen en deurpanelen erg vervuild zijn.
Hoe krijg ik dit het beste schoon, en vooral waarmee?

Groet Theo
b935e698b0654cbb4102ca9dfd4c1a6a.jpg
 
Ik heb wel eens van precies zo’n Beetle het leer behandeld (was toen ook sterk vervuild want als je bij een plantencentrum planten gaat halen dan zet je die kisten niet op je leer lijkt mij maar goed dat terzijde...).
Die Beetle had zo’n gaatjes patroon (herkenbaar?) ik heb toentertijd een enigszins vloeibaar middel gekozen Gliptone om te voeden. Dat merk heeft ook een reiniger in het assortiment.
 
Ric dat gaatjes patroon heeft deze ook inderdaad, ik ga eens googlen op gliptone bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn auto heeft ook geperforeerd leer, en ik heb dat weer mooi gekregen met Dodo Juice Leather Cleaner en een paardenharen borsteltje. Op het borsteltje spuiten en met kleine ronddraaiende bewegingen centimetertje voor centimetertje inborstelen, daarna afnemen met een doek. Kost veel tijd, maar levert wel resultaat.
Niet te hard drukken met het borsteltje, zo hard dat de haren niet plat gaan liggen. Aan de doek ga je zien hoe enorm veel vuil er afkomt.
 
Neem als doek liever badstof, Microfiber kan soms wat weerstand geven (haken)
Bij wit badstof zie je goed de vervuiling plus dat je het heet kan wassen
 
  • Leuk
Reactions: mk-us