Komende maand staat er een detail van een Ford Mondeo stationwagon op de planning.
De zittingen bestaan uit een (lijkt wel) leer en daartussen geperforeerde gaatjes-stof. Ik vermoed alcantara (lijkt namelijk meer op stof dan leer). De eigenaar is ook niet zeker van de materialen.
Aangezien ik nog niet eerder een leren/alcantara interieur onder handen heb genomen en de Gliptone spullen (werkwijze hiervoor duidelijk te vinden op 't forum) voor leer heb besteld ff een aantal vragen voor alcantara:
* Hoe weet je zeker of het leer is of alcantara ? Is daar een testwijze voor ?
Is deze methode van werken goed als het alcantara is:
* Stofzuigen.
Alcantara met licht vochtige warme (1:15 verdund APC+) doek afnemen en deppen..
Niet vegen ivm "fuzzy" worden van de stof...
Eventueel licht opborstelen met de paardenharen borstel nadat het droog is..
* Er is toch geen dressing nodig en is dat ook de reden dat voor alcantara bijna niets te vinden is ?
Alvast bedankt voor de feedback.
De zittingen bestaan uit een (lijkt wel) leer en daartussen geperforeerde gaatjes-stof. Ik vermoed alcantara (lijkt namelijk meer op stof dan leer). De eigenaar is ook niet zeker van de materialen.
Aangezien ik nog niet eerder een leren/alcantara interieur onder handen heb genomen en de Gliptone spullen (werkwijze hiervoor duidelijk te vinden op 't forum) voor leer heb besteld ff een aantal vragen voor alcantara:
* Hoe weet je zeker of het leer is of alcantara ? Is daar een testwijze voor ?
Is deze methode van werken goed als het alcantara is:
* Stofzuigen.
Alcantara met licht vochtige warme (1:15 verdund APC+) doek afnemen en deppen..
Niet vegen ivm "fuzzy" worden van de stof...
Eventueel licht opborstelen met de paardenharen borstel nadat het droog is..
* Er is toch geen dressing nodig en is dat ook de reden dat voor alcantara bijna niets te vinden is ?
Alvast bedankt voor de feedback.