• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

leer behandelen, vectra GTS en Volvo 480

GTS DTI

Detailing rookie
14 mrt 2010
30
0
in mijn Vectra GTS zit een sportinterieur met halfleren bekleding. Er zitten nog geen plooien in en ook geen instapschade. Dit wil ik graag zo houden.

Ik gebruik op dit moment het 2 stappensysteem van meguiars.

Verder hebben we een Volvo 480 GT met geheel leren bekleding. Bij beide auto´s merk ik dat na behandeling van het interieur de creme snel intrekt en het leer er weer ´onbehandeld´uitziet. (de kleur is immers dieper na behandeling, vooral goed zichtbaar in de Volvo, deze heeft tweekleurig leer)

wat is een goed alternatief voor meguiars voor reinigen en voeden van de interieurs, zodat deze langer er ´behandeld´uitzien?

ik zat zelf te denken aan gliptone.

Dennis
 
Gliptone schijnt idd erg goed te zijn. Ik heb zelf goede ervaringen met de producten van Swissvax, maar dit is wat ik begrepen heb niet beter dan Gliptone.
 
Ik zelf gebruik leatherstuff van poorboy's en vind het een heel goed product dat heel gemakkelijk verwerkt en een natuurlijk resultaat geeft
 
Beste forumleden,

Als ik hier op in mag haken.....In mijn C4 Picasso zit een met leder bekleed stuur. Dat ziet er niet slecht uit maar ik heb wel het gevoel dat het wat droog wordt. Kan ik dat ook met gliptone behandelen? Want ik wil wel dat het stuur mooi blijft maar het mag niet glad worden.

Groeten
GdV42
 
Met Gliptone (mijn ervaring) word het leer niet glad, en gaat ook niet glimmen. Wel voorbehandelen met Gliptone leder reiniger.
 
bedankt Paulus de b. en Ivo's voor jullie antwoord.

Bij mijn volgende bestelling zal ik eens een klein flesje gliptone meebestellen. Kan ik voor de reiniging niet een gewone APC gebruiken? Ik doe met zo'n specifike reinigiger anders een eeuwigheid. Het is maar een klein stukje leer een stuur en dan hoofuit nog het zakje ronod de versnellingspook maar dan heb je het wel gehad.

Groeten Gdv
 
mij lijkt t beter om gewoon ook de cleaner van gliptone te gebruiken...
de producten zijn immers op elkaar afgestemd
dit neemt overigens niet weg dat je de bekleding niet eerst met APC kan reinigen, daarna de gliptone reiniger en dan de finish :ja
 
heb de twee gliptone producten inmiddels gekocht en gebruikt, mijn ervaringen zijn tot nu toe goed.