• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer beschermen tegen de zon

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Hoe kan ik het beste mijn zwart leer beschermen tegen de zon? Mijn auto staat namelijk vanaf een uur of tien 's ochtends tot een uur of acht 's avonds in de volle zon en ik heb het idee dat mijn leer nu meer uit droogt en meer verzorging nodig heeft. Ik zet al regelmatig de auto open zodat het wat kan luchten maar ik twijfel of dit wel slim is omdat UV stralen dan tot op het leer kunnen komen en niet tegen gehouden worden door de zon. Ook behandel ik het leer regelmatig met Leather Cleaner & Conditioner van Valma maar hier zal misschien ook wel iets beters voor te krijgen zijn.

Wat zoude jullie doen?

Neem bv de producten van Gliptone of Wolfgang om je leer mee te reinigen en te voeden, zal al een stuk beter werken dan Valma waarschijnlijk... :-)^

En de Poorboys World - Leather Stuff is deze ook goed ? Heb deze in mijn bezit , en wil die een van deze dagen ook eens gaan gebruiken . ;-)

ik denk deze:-"

https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Protection_Conditioner_250ml_GT13-250_101655

Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner zoals zuidwest zegt! Aanbevolen door de Rolls Royce en Bentley owners club.

In de schaduw zetten is niet mogelijk aangezien de Corrado zijn eigen oprit heeft met camera bewaking en dergelijke. Zonneschermen zou kunnen maar dat is wel een hoop werk om die steeds te plaatsen en weg te halen. Het liefste zou ik het leer gewoon extra beschermen met een of ander extra middeltje wat ik tijdens het poetsen kan gebruiken. Zou één van de genoemde producten zoals Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner voldoen?

picasso zei:
En de Poorboys World - Leather Stuff is deze ook goed ? Heb deze in mijn bezit , en wil die een van deze dagen ook eens gaan gebruiken . ;-)

Is echt goed spul:ja
gewoon aanbrengen met een MF-Pad en dan "oppoetsen" met een dikke katoenen doek tot dat de satijnglans terug komt.
Geeft volgens mij een zeer goede voeding en bescherming.
De Mothers produkten geven ook voldoening

Is inderdaad goed spul, maar houd er wel rekening mee dat het leder er glad van word en gaat kraken. Met Gliptone heb je hier geen last van.

Ja maar je "hoort" dan ook dat je iets gedaan hebt;)
De Mothers conditioner is minder glad en kraakt helemaal niet

ik heb gecoaten raamen(geen folie dus) in mijn volvo met UV-filter en met certificaat dat meneer agent niet moelijk kan doen

ziet er gaaf uit en beschermt ook je interiuer

gr sander