• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lege spray bottles

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Kreeg van Tim laatst al de tip dat de Ikea lege spray bottles verkocht.
Weet iemand nog andere winkels? Ik vind de bottles van mequirs namelijk vrij duur...en ikea ligt voor mij net ff iets te ver weg om zo naar toe te rijden.

Gr.
Marc
 
Lege spuitflessen van schoonmaakmiddelen? Ik ben tevreden van mijn Instanet (met alcohol) spuitflessen. Op de sproeikop zit een roostertje zodat je schuimvlokken kan spuiten. Als je het wegklapt verstuift hij gewoon.

Nu zit er Super degreaser in. De andere is nog leeg en wacht op de APC die ik ooit eens wil gaan bestellen.

Vooral in schuimstand is het handig, je kunt het wat laten inweken.

Samen met de inhoud nog goedkoper dan de officiele spuitbus. en het is goeie glasreiniger die er in steekt. Kost bij mij iets van een 2,20 euro voor een fles.


Of hebben jullie geen Instanet in Nederland? Indien niet, instanet is glasreiniger.

Kun je in een tuincentrum anders geen plantenspuiten aanschaffen?
 
Je kan soms in een drogist van die sprayflessen kopen waar je je haar mee nat stuift (ook voor water).
Vaak nevelen die heel mooi. De Dirx drogist heeft ze wel eens voor een euro. Mooi metalic metaal ook nog.
 
Ik heb deze meegenomen van mijn werk, hele doos van 25 :)
IMG_03801024x768.jpg
 
@ Dibbuz:

Alleen jammer dat er zo'n aggenebbes etiket op zit :|~*
Of kun je ze eraf weken?

Ook zei je dat er van die spray koppen oppastte van Meguiars?

Patrick
 
Jammer joh, het gaat er echt niet vanaf het zit in het plastic, het is geen sticker. De spraykop past inderdaad op de meg's fles en deze lekt NIET.
 
Ik bewaar de QD flesjes alvast voor de 'last touch' in ieder geval... :grinning:

Voor water (bij Rain-X aanbrengen bijv) of een shampoo oplossing gebruik ik ook wel lege Glassex spuitflessen.

Maar naar mate je méér spul krijgt is het ook wel leuk om het netjes in eenvormige flessen met etiket te doen.

Plantenspuit of kappersflesje is ook een idee inderdaad. Aan de andere kant vraag ik me af of dat zoveel scheelt... :confused:
 
De flessen van Meguiars hebben natuurlijk ook voordelen duidelijk wat er in zet en staan ook de mix verhoudingen op erg handig
 
Het nadeel van de Meg's flessen (voor mij) is dat ze niet in de detailesbag passen. Ik heb ze bijna allemaal maar die kleintjes zijn weer handig voor de tas.
 
Even een oud topic afstoffen.
Kun je onverdunde APC ook in lege flessen bewaren waar fruitsap in heeft gezeten? Voor als je eens een klein flesje wilt uitdelen bijvoorbeeld.
Dit zijn meestal PET flessen. De flessen waar ik APC, Bug Squash, Micro Restore en dat soort chemische producten bewaar, zijn PE flessen
en vaak ook wat dikwandiger.
Zijn PET flessen bestand tegen pure APC of kun je op een gegeven moment een plasje APC in je opbergbox verwachten?
 
Zelf doe ik op verzoek van een "kennis" ook wel eens 100% APC in een 500ml flesje waar cola oid in heeft gezeten en tot op heden heb nog geen klachten gehad dat er iets zou lekken.
 
Ik was laatst bij de Jisk (Dokkum), dat is een nieuwe winkelketen a la Leenbakker. Daar verkochten ze ook een mandvol lege spraybottles in diverse kleuren incl. sprayer onder de 2 euro. Ik heb er twee meegenomen om de Quick-detailer in te verdunnen. Maar nog niet uitgetest enkel alleen met een beetje water. De sprayer vernevelt prima, maar de levensduur van de sprayer op de lange termijn??? Misschien na elk gebruik even doorspoelen.