Ik heb zwarte leren autostoelen en op een aantal plekken is dit lelijk geworden. Er zitten veel barstjes in, op sommige plekken behoorlijk diep en veel bij elkaar, echt een craquele structuur. Ook is op sommige plekken de zwart verf weg en zie je t bruin eronder. Ik had HG om advies gevraagd en na schoonmaken en behandelen met Maguiars Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner, dat het al iets beter maakte, heb ik het geadviseerde product, HG Leerreparateur transparant erop gedaan. Nu zag ik in de handleiding al dat dit meer voor een enkele kras of snee is en het geeft idd niet het gewenste effect. Op sommige kleine stukjes heeft het voor iets verbetering gezorgd, maar verder is t vooral een doffe laag die erop ligt en waar de verf eraf was is t her en der meer donkergroen geworden. Ik heb het nogmaals met de Maguiars behandeld.
Hoe kan ik dit nu netjes zelf herstellen, moet ik er leerverf op doen? Of is er een middeltje dat je mss niet standaard in de winkel vindt maar wel in de auto detailing wereld bekend is die de schade kan herstellen? En als t met verf moet, is voorbehandelen met dit Maguiars product dan genoeg?
Ik heb overigens de Maguiars ingesmeerd speciale doeken uit de autohandel waarmee je je auto kan polijsten en poetsen, van die dunne wegwerpdoeken. Is dat goed? Of moet het met een borstel?
Foto's van hoe het er nu uitziet:
Hoe kan ik dit nu netjes zelf herstellen, moet ik er leerverf op doen? Of is er een middeltje dat je mss niet standaard in de winkel vindt maar wel in de auto detailing wereld bekend is die de schade kan herstellen? En als t met verf moet, is voorbehandelen met dit Maguiars product dan genoeg?
Ik heb overigens de Maguiars ingesmeerd speciale doeken uit de autohandel waarmee je je auto kan polijsten en poetsen, van die dunne wegwerpdoeken. Is dat goed? Of moet het met een borstel?
Foto's van hoe het er nu uitziet: