• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leren stuurwiel weer mooi mat krijgen

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
De afgelopen jaren heb ik altijd Gliptone gebruikt. Een set met reiniger en conditioner. De heerlijke leergeur beviel altijd prima. Wel zag ik de afgelopen 3 jaar in onze nieuwe auto het leren stuurwiel glimmend worden…. Dat was fraai mat en stroef. Dat is dus inmiddels met name op de plaatsen waar mn handen het meest staan redelijk glimmend geworden. Tijd voor actie!

Bij de gliptone setjes zie ik in de comments nogal wat opmerkingen over fraai glimmend leer. Dat gaat m dus niet worden lijkt me. Gyon zou een mooi setje hebben zag ik op het forum, maar de link werkte niet meer.

ik zoek dus het liefst een setje met een zacht borsteltje. En anders een zelf samengesteld pakketje. Tips zijn welkom.
 
wordt de glans niet (ook) veroorzaakt door slijtage of in elkaar drukken van de structuur?
Bij een nieuwe auto voelt een leren stuur ook wat ruwer aan, kan mij voorstellen dat dat door gebruik glad wordt, net als een autoband slijt door gebruik?
 
Ik krijg mijn stuur ook met geen mogelijkheid mat zoals die hoort. Enige wat ik anders zou kunnen doen is om de Gliptone langer te laten zitten. Maar dan droogt hij op, is dat wel de bedoeling? Ik borstel het netjes in met een paardenhaar borstel en neem het dan af. Maar op een of andere manier blijft het knudde.

Bij mijn C-HR borstel ik het regelmatig met de Gentle Cleaner en neem het met vochtige MF doek af. Meer niet, geen conditioner dus. Wordt altijd weer mooi mat. De conditioner gebruik ik enkel op de stoelen en armsteun.
 
Voor mijn stuur ben ik groot fan van die scrub gloves/pads met relatief zachte korte haartjes, samen met een lichtere apc die ook geschikt is voor interieuren, of iets als nanolex interior cleaner werkt ook. Als je zeker weet dat het viezigheid is en niet slijtage kan je een melaminesponsje gebruiken. Dat heb ik gedaan toen ik mn auto kocht van de vorige eigenaar.
 
Dank voor de reacties. Het stuur is zeker niet versleten. Auto heeft net 35.000 km gelopen en je ziet ook geen slijtplekken. Stuur is na de laatste keer schoonmaken wel matter dan voorheen. Maar niet zoals de onderkant van het stuur. Daar is hij mooi mat namelijk.
 
Mijn eerste stuur is nog vervangen onder garantie vanwege kale plekken en plakken.. vandaar dat ik het nu tot de puntjes reinig elke keer.
Weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd hier in Wassenaar welkom met je C-HR zodat we eens kunnen kijken of mijn manier van reinigen een beter resultaat geeft.
 
  • Leuk
Reactions: Josie