• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Levensduur washmitt

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Mijn vraag is hoe lang jullie doen met bijv. een washmitt? Zie onderstaande foto:
de ene mitt is nieuw aangeschaft afgelopen zaterdag op de SDD en de andere is nu ruim 2 jaar oud(tussen de 75 en 100 wasbeurtrb schat ik).
Is dit een redelijke levensduur?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen mbt washmitts, (droog)doeken etc...

conv_2576.webp

Hey Dennis84,

Ik gebruik de beide Mitts van Monello. Stiekem moet ik toegeven dat ik alleen maar de Thick Mitt gebruik. (Aantal maanden oud)

Op de foto ziet de oude Mitt er nog prima uit, toch..? De Microvezels zien er niet verklit uit, dus kan nog aardig zijn werk doen, lijkt mij zo.

Greetz

Mijn lamswollen handschoen gaat al 100-den beurten mee.....schat al minstens 3 jaar .

Enkel voor de mooie delen gebruikt en na gebruik uitgespoeld , opgerold , uitgewrongen (!!! jazeker !!! ) en drooggeschud ......na dit ritueel hang ik deze op met de vacht naar onder .

Verkleuren gaat vanzelf maar de eigenschappen blijven volgens mij hetzelfde als je de mitt juist wast .

Je zou de oude mitt ook kunnen gebruiken voor de lagere delen en de nieuwe voor de bovenste delen , zo gaat die nieuwe mogelijk ( nog ) langer mee .

De oudere ziet er nog netjes uit.
Kijk vooral naar de vezels, soms helpt een keer borstelen.

En naarmate ze ouder worden gebruik ik ze voor dorpels of velgen
En uiteindelijk geef ik ze weg aan de buurman voor zijn leasebak

De oudere mitt is merkbaar dunner en meer open qua structuur(je kan de onderlaag zien) dan de nieuwe. De oudere mitt gebruikte ik nu al maaaaaanden voor de velgen aangezien ik de Thick Mitt gebruikte voor het lakwerk.

Nu gaat deze als velgenmitt naar onze andere auto en de Thick Mitt vervangt de Monello Sponge.

Voor de BMW heb ik een nieuwe Gyeon Mitt en Monello Mitt aangeschaft op de SDD:-D