• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus "gepoetst" door autodealer. Rotary verkeerd gebruikt?

voiturefrancaise

Detailing addict
2 sep 2010
90
52
Ik ben gevraagd een mooie Lexus te poetsen. De eigenaar heeft hem sinds kort als occasion gekocht, maar de garage heeft hem belabberd afgeleverd. Ik heb een paar foto's gekregen en ik vermoed dat de auto met een rotary is behandeld.

conv_2869.webp

Ik ga natuurlijk eerst testen welke combinatie pad/polijstmiddel ik het beste kan gebruiken. Ik heb pads van Scholl Concept en zowel polijstmiddel van Monello als Poorboys. Vanzelfsprekend Black Hole / Sealant etc etc.

conv_2870.webp

Hebben jullie nog bruikbare tips? Iemand ervaring met de lak van Lexus?

Alvast bedankt. [h=1][/h]

Hoi!
Lak van een Lexus is niet echt hard. Heb er laatst 1 op werk gedaan en ging prima.
Denk dat deze inderdaad met een rotary gepolijst is, teveel toeren en te snel gewerkt. Daardoor deze banen.
Ik denk zelf dat je met Monello Mezzo / Finale een heel eind moet komen. Een testspot zal het uiteindelijk bepalen.
Succes!

Pak de ergste plek en begin voorzichtig met een testspot.
Als de swirls er grofweg wel uit zijn, maar je hiervoor hologrammen in de plaats cadeau hebt gekregen, zou ik kijken of je met lichte middelen al resultaat bereikt.
Opschalen kan altijd.

dencoupe, ik ben het helemaal met je eens. Niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Vorig jaar een nieuwe VW Polo voor de deur gehad. Zeer matig afgeleverd door VW dealer uit Utrecht. Overal nog stukjes wit folie van transport en bezaaid met minuscule metaaldeeltjes mogelijk van transport over het spoor.

voiturefrancaise;n433569 zei:
ik ben het helemaal met je eens. Niet de eerste keer dat ik dit meemaak. Vorig jaar een nieuwe VW Polo voor de deur gehad. Zeer matig afgeleverd door VW dealer uit Utrecht. Overal nog stukjes wit folie van transport en bezaaid met minuscule metaaldeeltjes mogelijk van transport over het spoor.
Dan is hij in mijn ogen amper behandeld geweest. Spoorslag is bij nieuwe auto´s vanaf het transport best erg.

dencoupe;n433552 zei:
Een andere tip, terug naar de garage en een fatsoenlijke detailbehandeling eisen. Zo lever je geen auto af!
Dit zou mijn eerste stap zijn. Ze hebben immers schade aangericht, vind ik.

Soepergrover;n433548 zei:
Pak de ergste plek en begin voorzichtig met een testspot.
Als de swirls er grofweg wel uit zijn, maar je hiervoor hologrammen in de plaats cadeau hebt gekregen, zou ik kijken of je met lichte middelen al resultaat bereikt.
Opschalen kan altijd
Licht beginnen om de hologrammen aan te pakken lijkt mij ook verstandig. De Rotary zal vast wel veel van het corrigerende werk gedaan hebben, maar dus hologrammen achtergelaten hebben.
Dit gaat er met een lichte combi meestal wel uit, lijkt mij.

Greetz

Een auto Dealer interesseert het geen reet, die wil alleen auto's verkopen en meer niet.

Vriend van me heeft nieuwe Volvo, 1 week oud, vind z'n auto terug met schade aan de bumper.
Laat het maken, hebben ze het plaatselijk bij gespoten, en uit gepoets.
Jullie raden het al, gedaan met een rotary. dus ook allemaal ellende.