• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus IS200 sport

Stee

Detailing rookie
3 sep 2008
93
0
Woensdagavond de Lexus maar vast opgehaald, keek erg uit naar deze detail, mede omdat de IS200 een oude favoriet van mij is en ergens ook nog wel op mijn verlanglijstje voorkomt. Deze sport editie was helemaal een leuke bijkomstigheid, V6 dubbele nokkenas en zolang je onder de 4000 rpm blijft een mak lammetje, daarboven echter een beest van een wagen. Heerlijk!!

Affijn, de auto was in zijn 9 jaartjes een trouwe bezoeker van de wasstraat wat zijn sporen heeft nagelaten..

16m6jus.webp

v2u1hw.webp

2z400n5.webp

4rxl6a.webp

25zmd06.webp

Koplampen waren volledig dof geworden... 8o

m8ntht.webp

2w7hah5.webp

fp9n5l.webp

Begonnen met wassen, bij het spoelen was al duidelijk dat er weinig aan bescherming op de lak zat....

szc1n4.webp

Tussen de overweldigende waterpartijen nog wat beading van de hete sla-olie....

5e7q4m.webp

Na het kleien de staat van de lak:

a0lbom.webp

2qnxqx1.webp

Na diverse testspots gekomen tot de volgende combi:

SSR 2.5 op de oranje pad 2 passes
SSR 1 op de witte pad 1 pass

Bracht mij deze correctie:

izs2u9.webp

De lak was vele malen harder dan ik had verwacht...

Uiteindelijk de auto als volgt afgewerkt:

- Autoglym Super Resin Polish op de lichtgroene pad
- Black Hole op de rode pad
- Gold class liquid op de rode pad
- Bandjes met de Meg's spray
- Ramen met glasreiniger + Clearvue Glass polish, gevolgd door de provision liquid
- Velgen met AG alloy wheel seal

Koplampen aangepakt met SSR2.5 op oranje, nabewerkt met SSR1 op wit gevolgd door een laagje wax.

- 2 laagjes M16 om het geheel mooi af te maken.

20qalwg.webp

Interieur uitgezogen en behandeld, motorruimte even gereinigd en de boel wat opgeknapt met de Autoglym Vinyl+rubber care, en na heel wat uren noeste arbeid krijgt men dit:

2afe73k.webp

m1n36.webp

Koplampen zijn er ook een beetje op vooruit gegaan.....

2ykhrvd.webp

2qvt855.webp

2u5tjjp.webp

oig8qv.webp

2u4lnig.webp

o03v4k.webp

1622ujs.webp

Hoi he!

WOW, mooi gedaan zeg.......ook een dankbare kleur zo te zien. :love :-)^ :-)^

enne de eigenaar op z'n hart gedrukt dat de krasstraat verleden tijd is ????
wist hij trouwens nog wel dat het zijn lexus was ??

Hahaha, je naam zegt genoeg. Dank voor je feedback

Hij herkent hem nog terug, de kleur is inderdaad bijzonder, heb inmiddels de deal dat ik de auto van hemzelf, zijn dochter en die van zijn vrouw (die dinsdag op woensdag de detail krijgt) onderhouden worden door mij. Geen krasstraten meer dus....

Hi Nachtbrakers,.
Mooie job deze lexus, als ik het goed begrijp heb je niet alle imperfecties verwijderd maar deels gemaskeerd met de super resign polish? Nog een sealant op deze mooie velgen aangebracht?

Prachtige auto en mooi werk verricht. Ziet er schitterend uit. Leuk trouwens dat je het gehele wagenpark van de familie mag gaan onderhouden.

Snitser zei:
Hi Nachtbrakers,.
Mooie job deze lexus, als ik het goed begrijp heb je niet alle imperfecties verwijderd maar deels gemaskeerd met de super resign polish? Nog een sealant op deze mooie velgen aangebracht?

Dat klopt niet geheel, ik heb voor ongeveer 95% correctie kunnen krijgen, de SRP heb ik vooral toegepast omdat het zo lekker glimt, de fillers waren een leuke bijkomstigheid voor de imperfecties her en der, SRP maakt de lak ook nog even net iets gladder.

Velgjes gedaan met de AG Alloy Wheel seal, zal het nog even in de repo zetten.

Nice!
Ik zou ook wat graag zo'n IS200 willen hebben.
In Japan gaat ie over de toonbank als een Toyota Altezza.