Woensdagavond de Lexus maar vast opgehaald, keek erg uit naar deze detail, mede omdat de IS200 een oude favoriet van mij is en ergens ook nog wel op mijn verlanglijstje voorkomt. Deze sport editie was helemaal een leuke bijkomstigheid, V6 dubbele nokkenas en zolang je onder de 4000 rpm blijft een mak lammetje, daarboven echter een beest van een wagen. Heerlijk!!
Affijn, de auto was in zijn 9 jaartjes een trouwe bezoeker van de wasstraat wat zijn sporen heeft nagelaten..
Koplampen waren volledig dof geworden... 8o
Begonnen met wassen, bij het spoelen was al duidelijk dat er weinig aan bescherming op de lak zat....
Tussen de overweldigende waterpartijen nog wat beading van de hete sla-olie....
Na het kleien de staat van de lak:
Na diverse testspots gekomen tot de volgende combi:
SSR 2.5 op de oranje pad 2 passes
SSR 1 op de witte pad 1 pass
Bracht mij deze correctie:
De lak was vele malen harder dan ik had verwacht...
Uiteindelijk de auto als volgt afgewerkt:
- Autoglym Super Resin Polish op de lichtgroene pad
- Black Hole op de rode pad
- Gold class liquid op de rode pad
- Bandjes met de Meg's spray
- Ramen met glasreiniger + Clearvue Glass polish, gevolgd door de provision liquid
- Velgen met AG alloy wheel seal
Koplampen aangepakt met SSR2.5 op oranje, nabewerkt met SSR1 op wit gevolgd door een laagje wax.
- 2 laagjes M16 om het geheel mooi af te maken.
Interieur uitgezogen en behandeld, motorruimte even gereinigd en de boel wat opgeknapt met de Autoglym Vinyl+rubber care, en na heel wat uren noeste arbeid krijgt men dit:
Koplampen zijn er ook een beetje op vooruit gegaan.....
Hoi he!
Affijn, de auto was in zijn 9 jaartjes een trouwe bezoeker van de wasstraat wat zijn sporen heeft nagelaten..
Koplampen waren volledig dof geworden... 8o
Begonnen met wassen, bij het spoelen was al duidelijk dat er weinig aan bescherming op de lak zat....
Tussen de overweldigende waterpartijen nog wat beading van de hete sla-olie....
Na het kleien de staat van de lak:
Na diverse testspots gekomen tot de volgende combi:
SSR 2.5 op de oranje pad 2 passes
SSR 1 op de witte pad 1 pass
Bracht mij deze correctie:
De lak was vele malen harder dan ik had verwacht...
Uiteindelijk de auto als volgt afgewerkt:
- Autoglym Super Resin Polish op de lichtgroene pad
- Black Hole op de rode pad
- Gold class liquid op de rode pad
- Bandjes met de Meg's spray
- Ramen met glasreiniger + Clearvue Glass polish, gevolgd door de provision liquid
- Velgen met AG alloy wheel seal
Koplampen aangepakt met SSR2.5 op oranje, nabewerkt met SSR1 op wit gevolgd door een laagje wax.
- 2 laagjes M16 om het geheel mooi af te maken.
Interieur uitgezogen en behandeld, motorruimte even gereinigd en de boel wat opgeknapt met de Autoglym Vinyl+rubber care, en na heel wat uren noeste arbeid krijgt men dit:
Koplampen zijn er ook een beetje op vooruit gegaan.....
Hoi he!