• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LHR21ES vs LHR15 MK2

Maar om dan terug te komen op de opmerking van @nicknameless : ik ben totaal niet thuis in de rotary's.. Wat is een goed merk? Waar op te letten? Ik ga liever voor goed en prettig werken dan voor goedkoop aanklooien... (Als ik het doe...)!
Ik zie dat Rupes een behoorlijk betaalbaar model heeft (in ieder geval in verhouding tot bvb de Flex...)
Dodo heeft er schijnbaar een, vroeger was er nog de Pro van CarClean..

Ik weet niet hoor... Maar ik ben nog steeds super content met mijn bf15 mark 1!
Ik voel niet echt de breng om voor de mark 2 te gaan of om aanpassingen te doen.
Als ik meer correctie nodig heb pak ik de Rotary wel.
+1 De machines zijn prima uitgevoerd standaard overal is over nagedacht denk ik dan.

@Xsara Coupe

Ik heb naast de Rupes 15, Rupes Mini en de DAP900 de Festool Shinex rotary.

Met dit machinepark kan ik alle klussen doen. Kom ik correctiekracht tekort, dan pak ik de rotary, al dan niet met de 125mm of spotbuff backingplate.

20160601_114512.webp

Festool heeft 2 roterende polijstmachines in het assortiment. De 14 en 21. Beide machines zijn qua vermogen hetzelfde, (1200 watt), alleen draait de 14 een toerental van 600 - 1400 min⁻¹ en de 21 draait 900 - 2100 min⁻¹

Festool Shinex RAP 150-14 FE
Festool Shinex RAP 150-21 FE

In aanschaf misschien iets duurder dan andere machines, maar wel onverwoestbaar.

- 15 dagen proberen, bevalt ie niet, dan mag ie terug, gebruikt of niet
- 3 jaar volledige garantie (ook op slijtage onderdelen zoals koolborstels)
- 3 jaar gratis verzekerd tegen diefstal (met een eigen bijdrage van 100 euro ex btw)
- 10 jaar gegarandeerde onderdelen levering na stopzetten productie machine