• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichtgewicht polijstmachine

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Goedenavond!
Ik wil graag mijn auto polijsten(seat Arosa 2002, zwart en harde lak). Hij is al een keer goed onder handen genomen door een professioneel iemand. Nu zie ik toch weer krassen en swirls.
Omdat ik een vrouw ben en niet heel veel kracht in mijn handen heb, zoek ik met name een lichtgewicht polijstmachine. Het liefst niet te duur: max €150. Hebben jullie tips?
Alvast bedankt:)!
 
[mod]a.u.b. geen commerciële links naar de concullega plaatsen[/mod]
misschien deze?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met een gewone DAP heb je niet zoveel kracht nodig als je 'm goed gebruikt. Een jaar of 2 terug met mijn nichtje ook haar auto gepolijst, en zij heeft ook regelmatig mijn DAP900 gebruikt daarbij. De DAP900 is een voorloper van de DAP EVO, en in gewicht en kracht vergelijkbaar, alleen nog geen ergonomische greep. Dat gebruik van de DAP900 ging goed voor mijn nichtje, ondanks dat ze zoveel problemen heeft met haar polsen dat de auto met handbak is ingeruild voor een automaat. Gezien je budget zou ik dan ook adviseren om naar de Monella LDA1000 te kijken, bedenk wel dat je behalve de machine ook nog polijstpads en dergelijke nodig hebt, dus niet alleen een kale machine.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Steffiseat
Bedankt voor de uitleg Cordoba! Dit is precies wat ik zoek, ik heb ook niet zulke sterkte polsen dus moet wel een beetje weten of het te doen is.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Gewichtsverschil tussen een mini en een gewone polijstmachine is te verwaarlozen. Ik heb zelf een DAP900V2 en een Rupes Mini, en er is geen substantieel verschil in de handling door gewichtsverschil. Wat wel écht uitmaakt is dat de DAP een grotere backingplate heeft, en dus ook grotere pads. Dat geeft misschien 100 of 200 gram verschil in gewicht, maar de grotere backing plate/pads zorgen vooral dat je de machine veel makkelijker vlak op de lak houdt. Mijn inschatting is dus dat een gewone machine makkelijker/lichter werkt, en het echte voordeel van een mini is dat je in iets kleinere hoekjes kan komen.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat