• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichtkleurige wagen polijsten, haal je hier veel resultaat uit?

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Hallo,

ik ben van plan de cubanietzilvere mercedes E van mijn vader te polijsten, maar enkel als ik er resultaat kan mee halen.

Er zijn redelijk wat swirls, maar op deze kleuren moet je je best doen om ze te zien, dwz echt in de zon kijken op de lak.
Gaat het iets uithalen om hierop te polijsten, gaat de kleur mooier, dieper, ... zijn, of gaat het meer tijd kosten dan resultaat?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt
 
Als je het doet zoals het hoort en met de juiste producten (kijk hier eens goed rond op het forum) ga je daar natuurlijk verschil zien.
Je gaat zelfs altijd meer & meer willen. :D
 
Van producten ben ik in alle geval al redelijk goed voorzien, en als ik weet dat ik er verbetering in krijg, wil ik het wel zeker proberen.

Alleen zijn donkere kleuren veeeeeel leuker om te detailen, het resultaat valt dan ook enorm op ;)
 
Ik heb al een paar zilvergrijze wagens gedaan en inderdaad zul je niet zoveel verschil zien als bij donkere auto's.
Na vooral kleien en ook nog door het polijsten vind ik wel telkens de lakkleur wat 'helderder' overkomen.
 
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat vooral een mooie wax een diepe glans aan zo een lak kan toevoegen, waardoor zo een auto in de zon helemaal super er uit gaat zien.
 
Het meeste resultaat ga je halen uit je voorbereiding. Lak kleien en cleanen, polijsten gaat absoluut meer glans geven. De lak wordt heldereder en frisser. Gewoon de standaard stappen doen, resultaat zal er echt wel naar zijn.

bijv. http://www.flickr.com/photos/joeltje/sets/72157624035283173/
of http://www.flickr.com/photos/joeltje/sets/72157623354313457/
 
Kristof,

Ik ben nog beginnend detailer/poetsert, maar heb gisteren een zeer lichtblauwe Seat behandeld en daar was een zeer duidelijk verschil waar te nemen! Neem goed de tijd om de kleien en te polijsten. Daarna white diamond (of zoals ik gedaan heb black hole) aanbrengen en afsluiten met een goede was obv carnauba! Wedden dat je verschil ziet..

Let wel op dat je het machinaal doet. Zeker mercedes kan een stevige lak hebben.

Laat gerust de foto`s zien.


Robert
 
Wij hebben een zilveren astra en kregen idd ook vaak te horen dat je daarop het resultaat niet goed zou zien...das ook wel waar als je een auto maar 1 keer doet...
Maar ...houd je het bij in de loop der tijd dan zie je zeker een flink verschil!!!
Onze auto staat op meetings geregeld naast zilveren astra's met hetzelfde kleurnummer die niet de behandeling en aandacht krijgen die de onze krijgt.
de eigenaren van de andere zilveren astra's schrikken vaak van het verschil:D
onze auto lijkt lichter, glanst stukken mooier en is vergeleken met de anderen ene echte blikvanger.
Ook als hij alleen staat zie je dat de lak goed gevoed is en een mooie diepe glans heeft.

Je moet misschien wat meer je best doen/meer tijd eraan besteden dan bij donkere auto's maar dan krijg je echt waar voor je tijd:heart_eyes: