• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Liefhebber stelt zich voor...!!

BesirMk8Clubsport

Detailing addict
2 nov 2016
11
60
37
Hallo mede forum leden,

Ik ben Besir 29 jaartjes jong en kom uit almelo.
Sinds kort eigenaar van een zwarte golf 7.
Hiervoor nooit een zwarte auto gehad, pain in the ass om hem schoon te houden.
Ik ben een liefhebber en wasstraat ken ik niet. Altijd met de 2 emmer methode wassen. 1 x in de week max 2 weken.
Alleen wil ik me iets meer verdiepen in detailen en betere resultaten behalen.

Paar weken terug geshopt bij carclean.

Ik was met 2 x 19liter emmers met gridguards.
Afspoelen met hogedruk en daarna foamen en in laten werken, ondertussen met kwastje bewerken daarna weer afspuiten.
Beide emmers warm water.
Gebruik nu gold class van meguiars maar hierna probeer ik een andere.
Washmit van monello met langere haren neemt lekker veel water op.
Alleen heb ik veel moeite met drogen van me auto.
Ik gebruik nu de watermagnet van meguiars maar is net niet genoeg en lijkt alsof er een laagje achterblijft.
Kan ik dan voordat ik afdroog eerst inspuiten met quickdetailer van meguiars of is dat nadat hij droog is? Quick wax heb ik nog niet geprobeerd maar dat staat op de list. Wel de vloeibare spraywax.

Mvg
 
Welkom
De watermagnet staat er een beetje bekent om.
Probeer eerst maar eens een andere droog doek
 
Laatst bewerkt:
Welkom Besir! :p

Afspoelen met hogedruk en daarna foamen

Ik zou dit omdraaien. :p

Als je moeite heb met drogen, kan het zijn dat je niet op de juiste manier afspoelt, daardoor veel water op de auto laat liggen en dan is elke droogdoek snel verzadigt.
Een auto die in een wax of andere LSP (Last Step Product) zal beter te drogen zijn met afspoelen dan zonder.

Afspoelen met een tuinslang met niks erop, dus geen sproeikop of zelfs geen koppeling, dat werkt goed. Spuit het water er letterlijk af en ga daarna sheeten.



Greetz
 
Welkom Besir,

Je zou een MF Droogdoek kunnen proberen. Delerium zijn erg goede ervaringen mee hoor en lees ik.
Je zou ook een drooghulp middeltje kunnen proberen. Dodo Juice Time to Dry is er zo een. Het is een beetje een gimmickje maar doet wel wat.

Voor: beide zonder:
Volkswagen Passat 2016-08-10-02.jpg

Na: links niks, rechts Time to Dry:
Volkswagen Passat 2016-08-10-03.jpg
 
  • Leuk
Reactions: BesirMk8Clubsport
Welkom Besir! :p



Ik zou dit omdraaien. :p

Als je moeite heb met drogen, kan het zijn dat je niet op de juiste manier afspoelt, daardoor veel water op de auto laat liggen en dan is elke droogdoek snel verzadigt.
Een auto die in een wax of andere LSP (Last Step Product) zal beter te drogen zijn met afspoelen dan zonder.

Afspoelen met een tuinslang met niks erop, dus geen sproeikop of zelfs geen koppeling, dat werkt goed. Spuit het water er letterlijk af en ga daarna sheeten.

Haha

T probleem is ik kan niet sheeten omdat ik naar een wasbox rij. Ik begin altijd met een hogedruk om al dat troep af te spoelen en daarna foamen en daarna weer afspoelen met hd en dan pas wassen. Dus eingelijk 1x extra met de hogedruk langs.
Ook even een nieuwe doek bestellen en quickdetailer en dan eens kijken of t makkelijker gaat. En daarna spraywax.

Greetz
 
@Istnogferarie - Wat is het nut van dat spul dan? Zowel vóór als ná zie ik een natte auto. :p De ene met een semi-beading en e ander me strepen.


Greetz

Omdat Truus goed in de wax staat is het minder zichtbaar maar op een niet gewaxte auto zorgt dit goedje ervoor dat je het spoelwater laat sheeten. Het meeste water loopt dan van je auto af. Nogmaals, voor een niet gewaxte auto werkt het vast goed maar voor een gewaxte of gecoate auto doet dit goedje weinig.
 
Heyy kees sw ja dat klopt. Jij bent toch van de 307forum ofniet?? Ik heb laatste 2 a 3 jaar in een 207 gereden en 3 maanden terug verkocht en een golf 7 1.2 tsi highline gekocht.
 
Dankjewel mensen!! Gaat zowiezo lukken met al dat informatie. Michel inderdaad mijn golf die is nou ook als een spiegel en dat wil ik zo houden ook. 3 maanden terug proffesioneel laten polijsten want vorige eigenaar heeft hem alleen maar door de wasstraat gehaald volgens mij alleen maar swirls en hologrammen. Eigenlijk moet hij nog een x gepolijst worden door een liefhebber en geen bedrijf. Dan ben ik tevreden.
 
Proffesioneel gepolijst.. hihihi... swirls en hologrammen. :p

Als je zelf een DAP in bezit hebt, dan kan je deze zelf wel wegkrijgen met de bijgeleverde Monello-producten. Scheelt ook een hoop zwaar corrigeren als hij 3 maanden geleden nog gecompound is.



Greetz
 
Hiervoor nooit een zwarte auto gehad, pain in the ass om hem schoon te houden.

Inderdaad van het 307forum! Nu niet meer actief daar, maar kan nog steeds inloggen en kwam het volgende op dat forum tegen:

"Hallo Mensen

Ik ben Besir, ben 24 jaar en kom uit Almelo.
Ben een echte Peugeot liefhebber en zeker de 307 modellen.
Mijn eerst Peugeot 307 was een 2.0hdi Gentry maar die heeft mijn vrouw sindskort in de prak gereden.
En heb net een week terug een mooie zwarte 307 met een sterke benzine motor 2.0 16v gekocht. Uit 2002 3deurs."

Volens mij is dit aardig tegenstrijdig, of is je geheugen zo slecht :D.
Swirls van een wasstraat: heel goed mogelijk (wasstraat wordt vaak "kras"straat genoemd), maar een wasstraat die hologrammen op de lak achterlaat moet nog uitgevonden worden, denk ik!
 
Zo al een tijdje niks gepost, wel vaak aanwezig op de volkswagenforum.

Ben overgestapt naar monello en dodo juice.
Auto lekker gewassen met dodo juice born to be mild, uiteraard met 2 bucket method. Met monello washmit heerlijk!!
Daarna auto gedroogd met me nieuwe doeken, orange delirium en de monello senza. Prachtige doeken doen hun werk goed en helemaal met de monello detailer voor drogen zonder strepen. Daarna heb ik de wax gebruikt van dodo juice purple haze pro. Echt een topper dit is een blijvertje!! Ook de banden aangepakt met meguiars gel.
Bij de volgende wasbeurt gebruik ik de dodo juice red mist na het drogen om jet glans eruit te halen en is een fijne combinatie met de dodo juice purple haze pro.!!
Ook de poorboys sealant gekocht voor de velgen en de mother polish.

Ook veel aan me auto gedaan laatste 2 a 3 maanden.
Verlaagd met ap schroefset en 19inch breyton velgen. Led r20 achterlichten remklauwen rood geverfd!!
Voor de liefhebbers paar fotos!!
 

Bijlagen

  • 20170402_133456.jpg
    20170402_133456.jpg
    424,2 KB · Weergaven: 229
  • 20170402_152354.jpg
    20170402_152354.jpg
    431,8 KB · Weergaven: 261
  • 20170402_152447.jpg
    20170402_152447.jpg
    434 KB · Weergaven: 225
  • 20170406_145747.jpg
    20170406_145747.jpg
    437,2 KB · Weergaven: 259
  • 20170320_154125.jpg
    20170320_154125.jpg
    370,8 KB · Weergaven: 266
  • 20170329_164217.jpg
    20170329_164217.jpg
    330,8 KB · Weergaven: 269
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Erg nette mk7. Staat er super bij. Achter zou hij nog 1cm kunnen zakken ten opzichte van de voorkant.
Of het moet gezichtsbedrog zijn.
 
Dankjewel timm, ik heb hem al achter een cm verlaagd. Heb de stelringen ertussen uit nou staat hij net zo hoog als de voorkant. Veel strakker zo
 
  • Leuk
Reactions: Timm