• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijstje met stappenplan

Lieuwe

Detailing trainee
26 apr 2012
14
32
Hallo,

Ik zou graag mijn huidig poets-proces uit willen breiden, alleen zit ik een beetje over mijn stappen te twijfelen.
Het betreft trouwens een Alfa Romeo 147 in Zwart Metallic kleur.
Mijn huidig proces is vrij simpel en gaat als volgt (niet het beste en meest nette, maar get's the job done ;) ):
- Wassen in een wasbox (heb zelf niet de beschikking tot een tuinslang) met Meguiars wash mitt
- Droogrijden (5km ofzo)
- Zichtbaar vuil (stofjes en kleine korreltjes zand van het ritje) voorzichtig eraf vegen met microvezel doek (deze doek daarna niet weer gebruiken bij volgende stappen).
- Poetsen met Autoglym SRP.
- Uitpoetsen met microvezel doek
- Sealen met Autoglym Extra Gloss Protection

Nu wil ik het graag uitbreiden naar het volgende:
- Wassen in een wasbox (heb zelf niet de beschikking tot een tuinslang) met Meguiars wash mitt
- Droogrijden (5km ofzo)
- Zichtbaar vuil (stofjes en kleine korreltjes zand van het ritje) voorzichtig eraf vegen met microvezel doek (deze doek daarna niet weer gebruiken bij volgende stappen).
- Kleien met Monello Kleiset
- Polijsten met Monello Mezzo icm gele kant Monello Duo hand applicator 100972
- Afnemen met Monello Spruzzo 101577 icm microvezel doek
- Polijsten met Monello Finale icm zwarte kant Monello Duo hand applicator 100972
- Afnemen met Monello Spruzzo 101577 icm microvezel doek
- Poetsen met Autoglym SRP icm Monello red hand applicator 100982.
- Sealen met Autoglym Extra Gloss Protection met katoenen doek of de red hand apllicator.

Zijn er nog hele belangrijke dingen die ik over het hoofd zie? Of zijn er dingen die ik dubbel doe (Monello finale en SRP hebben beide een lage cutting factor, misschien monello finale overbodig?)?
Kan ik na het polijsten direct afnemen met Spruzzo of moet ik eerst het polijstmiddel afnemen met een microvezel doek en daarna pas spruzzo erop?
Het liefst wou ik bovenstaande autoglym producten gebruiken, aangezien ik die al heb en ook goed bevallen.
Dan zou ik dus eigenlijk nog 2 extra microvezel doeken nodig hebben (na mezzo en na finale).
En 2x een duo hand applicator aangezien ik aanneem dat je met 1 zo'n duo applicator niet een hele auto mee kan doen, 2 moet lijkt me wel te doen zijn?
Plus nog 1 red apllicator.
En uiteraard flesjes Monello Mezzo, Finale en Spruzzo.

Klopt bovenstaande een beetje?

Alvast bedankt voor het advies!

Droogdoek it is dan ;).
Heb in totaal 2 dagen de tijd om bovenstaand stappenplan uit te voeren, neem aan dat dat makkelijk moet lukken ;).

Katoenen doek zou ik in ieder geval niet gebruiken.

En vergeet je banden/velgen, ramen, trims etc. niet. :-b

Banden doe ik niet aan, vind het maar niks van die opgepoetste banden :P.
Velgen komen in de winter weer aan de beurt als de wintervelgen eronder zitten.
Ramen gaan gewoon met glassex en vervolgend rain x.
Alle plastic delen (zijn er niet zoveel ;)) doe ik met autoglym bumper care en bevalt me ook goed en blijft lang zitten.
Interieur begin ik nog niet aan, is voor een andere keer :-"