• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lime Prime Lite op nieuwe lak

Leonneke

Detailing addict
29 nov 2008
639
68
60
Waalre
Beste Cleanende Cleaners;

Binnenkort ga ik een nieuwe auto behandelen. Wassen en kleien. Daarna ga ik voor het eerst Lime Prime Lite gebruiken.

Ik beschik inmiddels over een zwarte en een blauwe finish pad. Er ontstaat bij mij enige verwarring omtrent de verwerking van de Lime Prime Lite. Zoals ik het nu begrijp is Lime Prime Lite:

- voedend, glaze
- bevat geen polijstkorrel
- chemish reinigend ( finishing touch )

Ik begrijp dat er een zachte pad gebruikt moet worden. De zwarte en blauwe lijken mij beiden geschikt ...............

Maar HOE ga ik te werk met de DAP. Moet ik warmte en wrijving laten ontstaan door een hoge stand te kiezen, bijvoorbeeld 5 - 6.

Of moet ik een relatief lage stand kiezen, zoals 2 - 3 ............

Hoe lang werk ik de Lime Prime Lite in ofwel uit ???? Kortom, wanneer stoppen met "dappen".?

Mijn doel is uiteraard de lak "opfrissen" voordat er een sealant op komt.
De auto komt ONGEWASSEN uit de opslagruimte.

Ben benieuwd naar jullie adviezen ............
 
Hey Leonneke,

De lime prime wordt doorgaans verwerkt op een zwarte pad. Ook al is het een nieuwe auto, ik zou toch de lak even controleren of er eventueel niet eventjes gekleid moet worden.

Indien dit niet het geval is lekker met de lime prime aan de gang. Zwarte pad, standje 4 en ik geef um meestal 3 a 4 hits. Vervolgens afnemen met een schone MF doek en je zal versteld staan hoe glad de lak er van wordt.

Qua producthoeveelheid; De lime prime is erg dun, dus knijp niet te ijverig in het flesje. Drie kleine plekjes op de pad ter grote van een erwt (hoewel het er niet als een erwt uit komt te zien maar meer als een pannekoek :p) is meer dan voldoende om een stuk van ongeveer 50 x 50 cm mee te doen.
 
Uiteraard eerst even wassen Leon.. ;)

En daarna zoals Benny het heeft uitgelegd..

Gewoon een paar passes op stand 4-5 ,kijk wat het prettigst werkt. En gewoon afnemen eens je klaar bent met de machine.

Maar welke pad het beste is durf ik niet zeggen. Ze lijken mij ook beide geschikt.
 
B.K. zei:
Uiteraard eerst even wassen Leon.. ;) Maar welke pad het beste is durf ik niet zeggen. Ze lijken mij ook beide geschikt.

Ik ga ze beiden maar eens proberen ................
Weer dank voor de reacties ..........
 
Let er op dat je de Lime Prime Lite niet laat drogen, die zou dan lastig zijn om uit te wrijven. Heb er zelf nog geen last van gehad, ik vind zelfs dat het vrij traag droogt.
 
Centoquarantasette zei:
Misschien een gekke vraag maar Lime Prime Light, Poorboys Professional polish en Meguiars Deep Crystal step 1(voor met de hand)

Zijn dat qua werking vergelijkbare producten?
Deels.
Naast een paintcleaner (dat zijn ze allemaal) is Lime Prime Lite eveneens een Glaze. Dus uitermate geschikt om toe te passen tussen de stappen lakcorrectie en sealant/wax of, als je lak in goede staat is voor het waxen gebruiken. Zo verwijder je oude waxlagen en wordt je lak voorzien van een Glaze.
 
Centoquarantasette zei:
Dus na Lime Prime Lite kan je Black hole of DC step 2 weglaten
Dat klopt ja.
Dus:
1- Wassen
2- Kleien
3- Indien noodzakeljk lakcorrectie met bijv. SSR
4- Lime Prime Lite
5- Indien gewenst sealant
6- Wax
 
Neigt die blauwe pad niet meer richting de rode? Ik zou me kunnen voorstellen dat deze nét iets te zacht zou zijn om de cleaners hun werk goed te laten doen.
 
Xizer zei:
Neigt die blauwe pad niet meer richting de rode? Ik zou me kunnen voorstellen dat deze nét iets te zacht zou zijn om de cleaners hun werk goed te laten doen.
Dat klopt ja. Ik heb zelf blauw en groen, maar heb dus geen zwarte en dan is groen al snel te zwaar en blauw te ligt.
Wat is eigenlijk beter met de hand aanbrengen of met een pad?
 
Puur gevoelsmatig. Machinaal werkt gewoon lekker, en misschien nog wel belangrijker, sneller! Met de hand gaat het zeker ook maar een zwarte pad op de machine, standje 4, 3 drupjes Lime prime en glijden maar met die machine! Je ziet de lak gewoon donkerder worden en spiegelglad!

Voor degene die geen machine heeft, handmatig aanbrengen is ook geen enkel probleem!