• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lime Prime vs SRP vs Black Hole/ White Diamond

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hallo iedereen.

Probleempje:

Lime Prime, SRP en Black Hole worden alledrie aangebracht na het polijsten en voor de wax (in het 5 stappenplan).

Momenteel heb ik de Black Hole maar ik ben wel benieuwd naar een andere glaze.

De SRP heeft enorm veel fillers en is licht schurend, aanbrengen met DAP icm light green.

De Lime Prime is ook een glaze? en ook licht schurend, geen fillers? Aanbrengen met de DAP icm black finishing pad.

De Black Hole is een glaze met minder fillers dan de SRP maar meer dan de Lime Prime.

Klopt deze info en welke is jullie favoriet?!

Alvast bedankt voor de reacties!!:-b :jippie

SRP hoef je niet met licht green te doen, alleen als je hem als"masker" gebruik.

Gebruik je hem puur als glaze verwerk je hem net als blackhole:ja

SRP heb ik nooit mee gewerkt. Van de Lime prime ben ik een fan omdat het heerlijk werkt, al kan het soms, wanneer te dik aangebracht of niet goed uitgepoetst wat vettige vlekken opleveren. heeft inderdaad niet echt fillers erin. De Black hole werkt ook uitermate goed en heeft gewoon wat meer fillers erin.

Heb laatst de Black hole aangebracht op mijn auto om wat licht swirls te verbergen wat met de lime prime bijv. niet zou lukken. Hbe wel het idee dat de LP wat meer glans geeft dan de black hole.

Je zou dus evt de eerst de BH en dan de SRP kunnen doen. Voor mijn gevoel is dat dubbelop aangezien je 2 keer een glaze aanbrengt ook al is de SRP meer polish dan de Black Hole volgens de beschrijving.

Gebruik je SRP als je bv niet polijst en dus veel te maskeren hebt?

Black Hole als je niet alles wegkrijgt en Lime Prime op een swirl vrije lak?

Dan is de SRP overbodig aangezien de DAP wel raad weet met de meeste swirls.

ik gebruik SRP voor de snelle klusjes, mensen die geen tijd/geld hebben voor een volledige polijstbeurt maar wel een glimmende auto hebben. Gewoon de hele auto met licht groen en SRP en hij glimt weer als een tiet! Black Hole gebruik ik zelf voor het ophalen van de diepe zwarte kleur en dus ook als glaze. SRP na of voor Black Hole heeft imo weinig zin.