• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslatende Velcro van oranje pad

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben even de naam kwijt van het zwarte deel van de pads, waarvoor mijn excuses.

Het gaat hier om:

IMAG0382.webp

(de backingplate op de foto is niet degene die ik gebruik voor deze oranje pad, ik weet dat doe te groot is voor de pad)

Ik heb de pad nog niet zo heel veel gebruikt, maar hij laat nu al los. Welke lijm is eventueel te gebruiken? De lijm moet wel tegen een stootje kunnen en ook tegen snappy clean.

Klittenband oftewel Velcro ...

Overigens scheelt het veel HOE je de pads van de backingplate haalt. M.n. bij de kleine pads niet gaan raggen.
Eerst een klein beginnetje maken en dan een vinger ertussen, pad vastklemmen tussen vinger en duim, verder beetje bij beetje
De allroundversie van Bison (helder) uit een tube moet kunnen als lijm.

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook ooit hier ergens op het forum gelezen dat hoe je ze neerlegt met het drogen(na het wassen van de pads), uit maakt hoe snel het klittenband loslaat. Ik leg ze altijd met het klittenband naar onder, maar dit moet eigenlijk andersom, dus klittenband naar boven(heb het zelf dus ook verkeerd gedaan:schaam )

Ook idd wat Hans al zei, dat het eraf halen misschien niet goed gaat, waardoor je alleen het oranje gedeelte beet pakt.

Qua lijm zou ik niet weten wat je kan gebruiken.

Ik heb ook al 2 losse velcro's gehad. Op een oranje en op een 'gouden' pad.
Beiden vastgelijmd met Bison Tix gel. Dat werkte bij mij prima.

Ik probeer ze toch wel voorzichtig los te maken. Maar als je het stukje Velcro vastpakt dan gaat het heel gemakkelijk los. Ik zal eens kijken of iklijm kan vinden. Eerst de pads even goed laten drogen...

stimpy68 zei:
Nog even een tip van flip: als je de pads laat drogen, leg ze dan altijd met het klittenband gedeelte naar BOVEN, dit voorkomt dat het klittenband loslaat omdat het dan te lang nat/vochtig blijft. ;)

Ik heb me vergist, dank je Markus. Ze moeten andersom dus klittenband naar boven...zelf altijd andersom gedaan, eigenlijk geen problemen mee gehad, maar vanaf nu zou ik ze omdraaien:schaam

Andersom dan loopt het achtergebleven water naar beneden tegen de velcro en lijmlaag aan en blijft de pad langer nat en dit tast dus de lijmlaag aan. ;) Logisch natuurlijk :-"

Om mijn pads van de machine te halen gebruik ik een keukenmes (geen aardappelmesje natuurlijk maar zo een nauwelijks snijdend stuk bestek).....tussen pad en backingplate "snijden" en pad zo langzaam losmaken....:)_[]