• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Losse polish na een behandeling met M80 / M83? Ja of Nee?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Ik zie zelden verbetering als een auto behandeld is met M80 (Speed Glaze) of M83 (Dual Action Cleaner / Polish) en je daarna een losse polish zoals de M7 (Show Car Glaze) gebruikt.

Volgens mij zijn de moderne lakken dusdanig gesloten dat de polish van de M80 of M83 al ruim voldoende is. Ik vraag me echter af of het op oudere lakken wel zinvol zal zijn?

Cees heeft natuurlijk zijn Pontiac met een oudere lak erop. Dus Cees als je zin hebt, kan jij het een keer testen?

En anderen? Wel of geen losse polish als nabehandeling?
 
Ik niet, ik zie net als jij het nut er niet van in.... Een test zal het echt moeten wijzen, maar ik denk dat het niet te zien is of het verschil te verwaarlozen is.
 
ik heb vandaag m83 en daarna m82 gebruikt en daarna m3 op een witte wagen, hij glom iets meer.

maar een mega verschil na de m7 of m3 merk ik idd ook niet,maakt niet uit op welke kleur.
 
Hoe had de auto eruit gezien met alleen de M83? Ik denk ook niet dat een losse polish veel toe voegt na de M80. Hooguit op een zeer donkere lak maar dan nog is het denk ik met het blote oog nauwelijks te zien.
 
Ik heb mijn auto alleen met de M83 behandeld laatst. Ik vraag me af of ik een nog betere glans had kunnen krijgen.

Ik kon mijn meeëters zien zitten in de weerspiegeling van de auto (na waxen). Nou ja, bij wijze van spreken dan...
 
Reinder zei:
Ik heb mijn auto alleen met de M83 behandeld laatst. Ik vraag me af of ik een nog betere glans had kunnen krijgen.

Ik kon mijn meeëters zien zitten in de weerspiegeling van de auto (na waxen). Nou ja, bij wijze van spreken dan...
Of dat bij jou auto ook geld weet ik natuurlijk niet maar bij alle wagen waarbij ik na de M83 ook nog de M80 deed had ik het idee dat het toch echt net wat meer diepte gaf. Komt misschien ook omdat de M83 wat lastiger uit te poetsen is en wat vegen achter kan laten de M80 is een heerlijk olievol produkt wat moeiteloos wegveegt.
 
Toen ik voor het eerst mijn auto ging doen, had ik alleen M83 en vond het resultaat schitterend, maar na M83 gevolgt door M80 was de diepte was beter en de glans ook. M80 bevat meer polishing olieen dan M83 en dat merk je dan toch wel. Op de Audi TT meeting zag hetzelfde effect met de M80 en M66, had eerst de M66 geprobeerd, deze heeft een gelijke korrel als de M80, maar de M80 maakte de zwarte lak veel dieper dan de M66. ;)
 
Hmmzz, dus je zou adviseren om het uit te proberen op mijn Z4? Die is zwart metallic namelijk. Ik ben altijd een beetje huiverig als het veel polisht, dat ik te veel lak weg haal :)

Ik had de M83 i.c.m. met de G220 gebruikt, overigens.

P.S.: ik zag laatst bij Wheeler Dealers dat ie een Toyota MR2 (oudje) ging polijsten. Z'n polish pad werd helemaal rood! Ga je dan niet door de blanke laklaag heen? Daar ben ik dus huiverig voor!
 
Die rode lak was zonder blanke laklaag dus, zogenaamde single stage lakken :)

Met je G220 en M83 haal je bijna niets van je lak af hoor, je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Als je een paar micron (van de 80 a 150 totaal, waarvan 40 tot 70 micron blanke lak zal zijn) weghaalt, houd je nog genoeg over!

En de polish van Meguiar's is juist weer een voedend elemenent, maar niet schurend :)