• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

luchtje van iron-x

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Vandaag voor het eerst gebruikt. Allema-maggies wat meurt die zooi. Kersen-lucht in je dromen!! Kotslucht past beter.

Ennieweej, het luchtje zit nu dus ook in mn jas en in mn auto. Tips over hoe ik dat moet verwijderen?? APC 1/10?
 
daar moet je mee oppassen kreeg vorige keer een paar druppels op mijn blouse en gelijk vlekken die ik er niet meer uit kreeg!
lucht gaat na verloop van tijd weg (vanzelf) ik gebruik tegenwoordig die plastc handschoenen ik vind het ook niet om te harden!
 
Bij mij is het puur de lucht die in de jas is gekropen. In de auto, die eerst nog een kwartier heeft staan luchten, heb ik nu de gallon APC open in gezet. Vind dat persoonlijk een frisse lucht. Haal die gallon er over een paar uur weer uit. Maar mn jas......
 
"Lekker" he :-" rofl

Dat het in mijn kleding of in de auto zat merkte ik niet maar ik gebruik het alleen op velgen en heb altijd van die gele of groen-gecoate werkhandschoenen.
Afwas handschoenen kan ook.
Jas wassen en/of in de droger op luchten en als je die niet hebt buiten te luchten hangen een paar uur.

Mooie kans om je dash in te smeren met die lekkere zoete PoorBoys Natural Look ;)
 
LOL.

Maar met een reguliere luchtverfrisser is het weg. heb daarnaast nog Ambi Pur Thaise Orchidee gespoten (speciaal voor textiel, waardoor luchtjes verdwijnen) gebruikt. Auto ruikt nu naar thaise orchidee met een vleugje lavendel ;)
Jas heb ik net voor de 2e keer besproeit met die Ambi Pur.
 
Die wéten dat ironX gewoon naar rotte eieren ruikt...


Ik verkies alleen daarom al de weliswaar minder krachtige wolfs de-ironizer
 
Ik vind het wel erg overdreven. Ja het is niet mijn keuze deodorant maar rotte eieren is het allang niet meer, dat was versie 1.0.
Zo lang je handschoentjes aantrekt en je staat uit de wind dan is er niets aan de hand.

Juist omdat het wat minder ruikt dan de andere merken werkt het wel verreweg het beste.
Ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.
 
Daarbij: een handwasje ( ergste er uit ) en daarna machine in moet toch wel afdoende zijn ( geen ervaring mee, maar lijkt me stug dat je kleding in de kliko moet dumpen )
 
Als je idd. ziet wat het doet neem je de lucht op de koop toe!
Maar ik gebruik het zelf maar niet meer op de oprit van mijn ouders dan maar hier naast het appartementenblok.. Mijn vader klaagde nogal een tijd daarna, toen hij het bleef ruiken dat aparte luchtje "wat meurt dat spul zeg" haha
(maar het verdwijnt/lost op de lucht na een tijdje zoals eerder aangegeven)

Ga het zeker weer bestellen, heb er toch mooi plezier van!
 
Pas wel op met huidcontact!
Altijd droeg ik handschoentjes, vorige week 'even snel' wat sprayen zonder handschoenen.
Resultaat: 'brandwonden' op mijn hand!
Het waaide hard, dus de iron X waaide op mijn handen, in de loop van de avond
werden mijn handen, de rechterhand meer dan de linker, rood en begonnen pijn te doen.
De volgende ochtend stonden mijn handen in de brand van de pijn.
Aan de Huisarts laten zien, flesje Iron X meegenomen, en daar kwam het door. (hoezo Ph neutraal...)
Overigens was dit 2 dagen later ook weer weg.
Een overgevoelige huid schijnbaar.

Dus, pas op met die rommel ;)
 
Als je normaliter al een huid hebt waar je nergens last van hebt, valt het allemaal wel mee.
Zelf gebruik ik bij detailen nooit nitril handschoenen, tenzij ik een nano coating moet aanbrengen.
Kheb al erg vaak me handig onder de IronX/APC/pure shampoo/velgenreiniger gehad, en ik heb nog nergens last van.
Nadeel is dan wel dat sommige luchtjes ff een tijdje kunnen blijven hangen.

Ik ben het er wel mee eens dat als je een gevoelige huid hebt, dat je dan het beste altijd nitril handschoenen aan kunt trekken.
 
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Je gaat hier toch niet aan snuiven als je al van tevoren weet hoe het kan ruiken.
En meestal heb ik toch werkkleding aan of wat oudere kleding als ik bezig ben aan de auto.
En het "bloeden" geeft genoeg voldoening..
 
Die eerste versie was echt te erg maar de laatste valt echt wel mee. Het is geen Dodo geurtje maar dat komt omdat het zo goed werkt.
Hoe meer je de geur gaat verbloemen hoe minder de werking is.