• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lupo van mama... update: rare vegen, wat is dat ?

Vandaag ben ik even bij mijn ouders en zag de Lupo van mijn moeder in het zonnetje staan en ik schrok 8-o zie hieronder...

IMG_1554.webp

IMG_1553.webp

IMG_1552.webp

IMG_1551.webp

Wat zou dit kunnen zijn?

Mijn vader wast de auto handmatig met een washmitt en Poorboys SS&S, drogen gebeurt met de Mothers droogdoek.

Door de handicap gebruikt hij een emmer, maar daar kan het mijns inziens toch niet aan liggen :weetniet het enige wat in mij opkomt is dat hij na het wassen #135 van Meguiars (Syntetic Spray detailer) aanbrengt met misschien een niet schone microfiber ?

Wie weet raad ;)

Wat ik er van kan maken is dat het idd vegen zijn die afkomen van een vervuilde doek/spons oid.
Met 1 emmer kan het wel degelijk: stel dat aan andere zijde is begonnen, dan is de mitt ondertussen wel wat vervuild geraakt en op gegeven moment kan je lekker gaan 'krassen' met de mitt.
Zelfde geld voor de microfiber en de droogdoek.
Uiteraard speculatief maar zijn van die mooie heen en weer strepen die je ziet ( ff lekker heen een weer freubelen met de mitt/doek en hoppa )
Beste is om keer paps de filmen dan kunnen je achteraf mooi de puntjes op de i zetten zonder dat de 1 zich aangevallen voelt oid >>> beschouwen als leermoment
Nogmaals, bedenk het ook maar spontaan

Lijkt mij ook onzorgvuldig wassen en drogen, maar wassen lijkt mij aannemelijker.
Met goede producten alleen ben je er natuurlijk niet. De techniek doet er zeker ook toe.

Mogelijk voortaan eerst de auto wat weken met water en dan voorzichtig afspuiten en dan pas gaan wassen?
En de shampoo het werk (weken) laten doen en dus niet te hard wassen. Boenen is zelfs helemaal uit den boze.

Worden de wasspullen na gebruik goed gewassen, of verdwijnen ze in de schuur op en vies plankje? (Niet beledigend bedoeld hoor!).

Maar hier zal eerst weer gedetailed moeten worden om dit te herstellen.

Bedankt voor jullie reacties !

Gisteren vertelde hij dat hij met de shampoo was uitgeschoten (SS&S), het zou ook daardoor kunnen komen dat er een vettige waas achterblijft ?

Zeer goed mogelijk Quincy, ik was bij een full detail altijd met een overdosis en dan zie ik dit ook altijd. Maar omdat je dan toch gaat kleien, polijsten e.d. kan dit geen kwaad. Denk dat een overdosis hier het probleem is.

Ik heb iets dergelijks ook na wassen met een washmitt en 2-emmer methode. In mijn geval ben ik er vrij zeker van dat ik te hard op een teerplekje heb zitten boenen (Renault lak).

Het is zo verleidelijk om net wat meer druk te zetten of in de mitt je nagel te gaan gebruiken. Het plekje was wel weg, maar heb er krasjes voor terug. Voortaan toch maar gewoon laten zitten en klei gebruiken!

Ik verdenk mijn Chemical Guys droogdoek van krassen/vegen trekken bij het drogen. Het lijkt zo verdraaide handig om je dak/zijkant in een keer droog te trekken, totdat er een zandkorrel of iets dergelijks tussenwaait. Dep (en DAP) voortaaan alleen nog maar :ja

Dat zijn mijn 2 centen/ervaringen na het zien van deze foto's.

Vandaag de jongste dochter weer opgehaald bij mijn ouders en er nog even over gesproken.

Hij wil wel proberen om met twee emmers te wassen en de doeken vaker te wassen, maar ik vermoed dat het een combinatie is van én overdosis shampoo, én (ietwat) vuile droogdoek

Ziet er weer super strak uit Quincy!
niks op aan te merken, je gaat te werk als pro :)

je eind conclusie voor die vegen zal wel juist zijn!

hey,
moeder-overste zal tevreden zijn geweest en heeft je gelijk toch een etentje beloofd voor de goede zorgen??:lol
heb nu een eclipsgrijze metaalkleur bij mijn nieuwe gekozen ipv zwart metallic en ben daar niet kwaad voor!!
op die vorige zwarte zag je gewoon alles!!
groeten danny
enne....knap gedaan hoor!!