• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare vegen op aangeschafte Volvo

GrootJ

Detailing trainee
23 apr 2019
11
45
Goedemiddag, Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van eem Volvo V40D4 in het zwart, exacte kleurcode voor mij nog onbekend. Ik heb voor een paar maand geleden overwogen om een DAP aan te schaffen, hier heb ik destijds ook een discussie over gestart en ben er wel uit - als ik een DAP koop - welke ik dan pak.

Dan terug naar de volvo, ik heb erg vage vegen of een wazige(glimmende) strepen over de rechterzeide van de lak, ook alleen bij deze hele zeikant, rest van de auto is netjes(genoeg). Deze vegen zijn alleen daadwerkelijk te zien in direct zonlicht zoals we dat van deze zomer kennen, en bewegen een beetje mee als ik mijn hoofd beweeg. Als de zon er niet op schijnt is het niet echt hinderlijk zichtbaar.
Hoe noemen we dit verschijnsel en belangrijker, hoe kom ik er van af. Ik ben al met gewoon shampoo aan de slag gegaan omdat het een beetje lijkt als vet maar na 3 wasbeurten geen verschil. Ik heb de foto's bijgevoegd en hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten Joren
20190831_153445.jpg
20190831_153442.jpg
20190831_153437.jpg
 
Het zijn hologrammen, oftewel hele fijne krassen in een patroon veroorzaakt door polijsten met een grove (of vuile) pad en een roterende polijstmachine. Dit komt heel vaak voor bij auto's die zijn 'gepoetst' voor het afleveren van een auto. De krassen worden doorgaans opgevuld met een glaze-achtig product waardoor de schade pas later zichtbaar wordt als dat product is uitgewerkt.

Het goede nieuws is dat het ook vrij gemakkelijk te verwijderen is met een DA, dus zodra je die DAP hebt moet je dit zo op kunnen lossen.
 
In Principe kom je met een finishing polish op een witte pad (denk ik) al een heel eind om ze te verwijderen.
 
Bedankt voor het snelle antwoord heren, valt het tot de tijd dat er geen DAP is, ook iets te "verzachten"? Dus met een goeie maquiare hand polish pad en wat polijstmidddel?
 
Ik zou gewoon een DAP aanschaffen en de boel eens lekker aanpakken. ;) Handpadje met fijn polijstmiddel zal wel wat kunnen doen, maar als je toch al de overweging hebt gemaakt om een DAP aan te schaffen...
 
  • Leuk
Reactions: Rowen93 en RoyR
Of met een DAP of anders vol smeren met glaze zoals bv Blackhole.