• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal aanbrengen Triple Polish + Waxaddict Quartz SiO²

Hmmm... De eigenaar betaalt normaal gesproken €100,- ongeveer en nu wil jij laten zien wat een échte detail is. Echter mag het niet teveel kosten. (Dit is overigens waar iedereen hier wel tegenaan loopt, zulke mensen. Wel een dikke auto kopen voor de status, maar onderhoud en dus optisch mooi houden voor die status mag niets kosten)

Het polijsten van een auto en dus het opknappen van de lak is 1, maar men snapt vaak niet dat dit polijstwerk VELE malen langer meegaat als de boel verdoezelen met geile spulletjes. Wil jij van een ''poetsbeurt'' naar een ''detail'', dan zal je, ongeacht de staat van de lak, alles uit de kast moeten trekken; Naast de uitgebreide was-stappen ook ijzerverwijderen op zowel lak als velgen, eventuele ongelakte kunststof delen en chromen delen reinigen, banden reinigen, etc.

Ik zie het maar zó; Je betaalt grof geld voor dat laatste beetje perfectie. Zo is dat bij vele dingen. Hoe meer je richting perfectie gaat, hoe meer je gaat betalen voor die laatste ''betere'' beetjes. Denk aan de vakmannen die nét wat betere producten in huis halen en meer skillz in huis hebben. Hun goedkopere/snellere collega's krijgen het ook voor elkaar, maar als je het naast elkaar zou leggen, dan zie je het verschil wel. De ene persoon betaalt hier graag voor, de ander vind het allemaal wel prima.

Je geeft aan toch wel zo'n 12 uur bezig te zijn. Als ik jouw stappenplan zou volgen, dan ben ik al 6 uur kwijt kwijt aan het voorbereiden op het polijsten. Vervolgens zou ik dan beginnen met een finishing polijstmiddel en hopen dat ik tot een gewenst resultaat komt. Mijzelf kennende en toch de detailer in mij, zal zien dat ik niet alle defecten weg krijg omdat het simpelweg een harde lak is en een finishing polijstmiddel weinig zal doen. Dus, zal ik meerstaps moeten polijsten en dan ben je ik een hele tijd verder.

Kortom, ''effe snel'' gaat 'm nie worden, nie. :p

Het moet goed, of anders helemaal niet. Wil er dan geen paar honderd euro betaald worden voor een full (exterior) detail, dan moet de krasstraat opgezocht blijven worden.

Zo vraag ik mij dan ook af of de eigenaar het wel gaat waarderen? Blijkbaar vind hij/zij een snel poetsbeurtje ook wel prima.

Ik krijg wel wat meer dan €100,-. Ik zou zelf ook graag deze auto helemaal perfect maken, maar als de eigenaar dat gewoon niet wilt dan houd het op. En waarom zou ik nee zeggen tegen een klus wat min of meer een ''beunhaas'' klus is? Als hij straks tevreden met zijn auto is en ik mn geld heb dan is het toch prima.

6 uur om de lak voor te bereiden? Wat doe je dan, aaien?:p


Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Zelfs s3 zonder af te schalen kan al een heel mooi resultaat geven. In elk geval beter dan swirls en hologrammen.
Mocht het ivm tijdnood niet lukken kun je ook je visitekaartje achterlaten door bijvoorbeeld alleen de motorkap helemaal strak te maken en de rest alleen cleanen/fillen.

Visitekaartje is niet nodig. Doe ook nog andere dingen voor hem

Waarom dan een, relatief gezien, prijzige wax uit het hogere segment in de vorm van Waxaddict Quartz erop?
Zou dan eerder een Collinite of Soft99 erop smeren.......

Waarom niet..
 

1. Aan de omschrijving van de klant te horen wordt te auto in de wasstraat gewassen, dus dan is de lange levensduur van de wax niet in een issue. 2. Daarnaast zal er niet tot het beste resultaat gepolijst worden en Collinite of Soft99 hebben denk ik wat meer vullende eigenschappen.
3. Het bespaart geld.

Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat ik ook wel eens een duurdere wax op een auto gesmeerd heb die het eigenlijk niet waard was. Nu zou ik het niet meer zo snel doen, vanwege bovenstaande redenen.
 
6 uur om de lak voor te bereiden? Wat doe je dan, aaien?:p

Mijn meest recente grote detail was een Audi Q5, of misschien ook Q7. Dat weet ik niet zeker meer, de klus is ook afgebroken.

Het ging om een zwarte unilak, dus écht pikzwart. Zwaar afgeleefd en mishandeld, dus ik zat te springen om te gaan polijsten. Echter deed ik over de voorgaande stappen zo'n 6 uur. (Eigen tempo, blijft een hobby)

* Prewash (Hoge pH-waarde) - Lak / velgen / motorruimte / sponningen / etc.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Teer/hars/etc. verwijderen.
* IJzerverwijderen. (Lak / velgen)
* Non-Ferro agiteren.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Reinigen met APC+D. (Agiteren naden/kieren/etc)
* Handwas
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Kleien
* Afspoelen HD + vaste straal
* Drogen + luchtdruk.

Toen was ik dus inderdaad een tijd verder, maar ondanks de vele lakdefecten zag de auto er al veeeeel beter uit.

Hierna bleef de eigenaar weg bij de garage waar ik bezig was. Mij niet betaald en ook de garage niet. Uiteindelijk betaalde de garage mij uit eigen zak.
 
Een Q7 doe je niet even, is een serieus grote auto. Ik denk zelfs dat je met 3 ervaren detailers je handen er in 1 dag nog aan vol hebt. En bij ons is het zo, we doen het goed of we doen het niet. Heb je tijd te kort in 1 dag, dan worden het 2 of 3 dagen. Of 2 personen of 3 personen voor 1 dag.

En voor mensen die niet willen betalen, en zeggen 100 is genoeg. Pak ik niet eens de polijst machine uit de tas. Een Q7 is gewoon begint bij 500 met een wax erop.
Een Q7 kost ook geen 15000 euro, dus ze hadden geld genoeg. dus nu ook niet zeuren over centen.
 
En voor mensen die niet willen betalen, en zeggen 100 is genoeg. Pak ik niet eens de polijst machine uit de tas. Een Q7 is gewoon begint bij 500 met een wax erop.
Een Q7 kost ook geen 15000 euro, dus ze hadden geld genoeg. dus nu ook niet zeuren over centen.

You read my mind!

zulke mensen. Wel een dikke auto kopen voor de status, maar onderhoud en dus optisch mooi houden voor die status mag niets kosten)
 
1. Aan de omschrijving van de klant te horen wordt te auto in de wasstraat gewassen, dus dan is de lange levensduur van de wax niet in een issue. 2. Daarnaast zal er niet tot het beste resultaat gepolijst worden en Collinite of Soft99 hebben denk ik wat meer vullende eigenschappen.
3. Het bespaart geld.

Dat gezegd hebbende moet ik toegeven dat ik ook wel eens een duurdere wax op een auto gesmeerd heb die het eigenlijk niet waard was. Nu zou ik het niet meer zo snel doen, vanwege bovenstaande redenen.

Snap ik, maar ik neem aan dat de pot met wax niet op is na de Q7?

Mijn meest recente grote detail was een Audi Q5, of misschien ook Q7. Dat weet ik niet zeker meer, de klus is ook afgebroken.

Het ging om een zwarte unilak, dus écht pikzwart. Zwaar afgeleefd en mishandeld, dus ik zat te springen om te gaan polijsten. Echter deed ik over de voorgaande stappen zo'n 6 uur. (Eigen tempo, blijft een hobby)

* Prewash (Hoge pH-waarde) - Lak / velgen / motorruimte / sponningen / etc.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Teer/hars/etc. verwijderen.
* IJzerverwijderen. (Lak / velgen)
* Non-Ferro agiteren.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Reinigen met APC+D. (Agiteren naden/kieren/etc)
* Handwas
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Kleien
* Afspoelen HD + vaste straal
* Drogen + luchtdruk.

Toen was ik dus inderdaad een tijd verder, maar ondanks de vele lakdefecten zag de auto er al veeeeel beter uit.

Hierna bleef de eigenaar weg bij de garage waar ik bezig was. Mij niet betaald en ook de garage niet. Uiteindelijk betaalde de garage mij uit eigen zak.

En de eigenaar wou niet niet betalen, omdat hij natuurlijk ook zo'n gierige rijke is? Dat zijn mooie stappen. Zou het ook zo willen doen.


Een Q7 doe je niet even, is een serieus grote auto. Ik denk zelfs dat je met 3 ervaren detailers je handen er in 1 dag nog aan vol hebt. En bij ons is het zo, we doen het goed of we doen het niet. Heb je tijd te kort in 1 dag, dan worden het 2 of 3 dagen. Of 2 personen of 3 personen voor 1 dag.

En voor mensen die niet willen betalen, en zeggen 100 is genoeg. Pak ik niet eens de polijst machine uit de tas. Een Q7 is gewoon begint bij 500 met een wax erop.
Een Q7 kost ook geen 15000 euro, dus ze hadden geld genoeg. dus nu ook niet zeuren over centen.

3 ervaren detailers als je gaat polijsten denk ik? Ik ga hem alleen goed wassen, kleien, etc en daarna in een wax zetten. Ik denk dat dat toch wel moet gaan lukken in 10 a 12 uur tijd.
 
* Prewash (Hoge pH-waarde) - Lak / velgen / motorruimte / sponningen / etc.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Teer/hars/etc. verwijderen.
* IJzerverwijderen. (Lak / velgen)
* Non-Ferro agiteren.
* Afspoelen HD + vaste straal.
* Reinigen met APC+D. (Agiteren naden/kieren/etc)
* Handwas

Beetje off topic, maar zou je een aantal van deze stappen niet veranderen qua volgorde? Zeker teer verwijderen zou ik pas na de handwas doen. Met teer moet je soms best een beetje boenen/wrijven, dus dat doe ik alleen als de lak verder schoon is om geen viezigheid over lak te wrijven met een doek. Zelfde geldt voor non-ferro. Maakt niet zoveel uit als je toch gaat polijsten, maar het is niet extra veel werk en een stuk veiliger.
 
Beetje off topic, maar zou je een aantal van deze stappen niet veranderen qua volgorde?
Hey Jansen! Ooh, maar het was niet perse een stappenplan, maar de stappen die ik zou ondernemen. :P

Bijv. Non-Ferro, die breng ik altijd pas aan als de lak/velg schoon is, anders moet het spul nog door vuil heen werken en dat vind ik zonde. Mar ik snap je punt, haha!


Greetz
 
  • Leuk
Reacties: Jansen