Hmmm... De eigenaar betaalt normaal gesproken €100,- ongeveer en nu wil jij laten zien wat een échte detail is. Echter mag het niet teveel kosten. (Dit is overigens waar iedereen hier wel tegenaan loopt, zulke mensen. Wel een dikke auto kopen voor de status, maar onderhoud en dus optisch mooi houden voor die status mag niets kosten)
Het polijsten van een auto en dus het opknappen van de lak is 1, maar men snapt vaak niet dat dit polijstwerk VELE malen langer meegaat als de boel verdoezelen met geile spulletjes. Wil jij van een ''poetsbeurt'' naar een ''detail'', dan zal je, ongeacht de staat van de lak, alles uit de kast moeten trekken; Naast de uitgebreide was-stappen ook ijzerverwijderen op zowel lak als velgen, eventuele ongelakte kunststof delen en chromen delen reinigen, banden reinigen, etc.
Ik zie het maar zó; Je betaalt grof geld voor dat laatste beetje perfectie. Zo is dat bij vele dingen. Hoe meer je richting perfectie gaat, hoe meer je gaat betalen voor die laatste ''betere'' beetjes. Denk aan de vakmannen die nét wat betere producten in huis halen en meer skillz in huis hebben. Hun goedkopere/snellere collega's krijgen het ook voor elkaar, maar als je het naast elkaar zou leggen, dan zie je het verschil wel. De ene persoon betaalt hier graag voor, de ander vind het allemaal wel prima.
Je geeft aan toch wel zo'n 12 uur bezig te zijn. Als ik jouw stappenplan zou volgen, dan ben ik al 6 uur kwijt kwijt aan het voorbereiden op het polijsten. Vervolgens zou ik dan beginnen met een finishing polijstmiddel en hopen dat ik tot een gewenst resultaat komt. Mijzelf kennende en toch de detailer in mij, zal zien dat ik niet alle defecten weg krijg omdat het simpelweg een harde lak is en een finishing polijstmiddel weinig zal doen. Dus, zal ik meerstaps moeten polijsten en dan ben je ik een hele tijd verder.
Kortom, ''effe snel'' gaat 'm nie worden, nie.
Het moet goed, of anders helemaal niet. Wil er dan geen paar honderd euro betaald worden voor een full (exterior) detail, dan moet de krasstraat opgezocht blijven worden.
Zo vraag ik mij dan ook af of de eigenaar het wel gaat waarderen? Blijkbaar vind hij/zij een snel poetsbeurtje ook wel prima.
Ik krijg wel wat meer dan €100,-. Ik zou zelf ook graag deze auto helemaal perfect maken, maar als de eigenaar dat gewoon niet wilt dan houd het op. En waarom zou ik nee zeggen tegen een klus wat min of meer een ''beunhaas'' klus is? Als hij straks tevreden met zijn auto is en ik mn geld heb dan is het toch prima.
6 uur om de lak voor te bereiden? Wat doe je dan, aaien?
Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Zelfs s3 zonder af te schalen kan al een heel mooi resultaat geven. In elk geval beter dan swirls en hologrammen.
Mocht het ivm tijdnood niet lukken kun je ook je visitekaartje achterlaten door bijvoorbeeld alleen de motorkap helemaal strak te maken en de rest alleen cleanen/fillen.
Visitekaartje is niet nodig. Doe ook nog andere dingen voor hem
Waarom dan een, relatief gezien, prijzige wax uit het hogere segment in de vorm van Waxaddict Quartz erop?
Zou dan eerder een Collinite of Soft99 erop smeren.......
Waarom niet..