• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal nog te verwijderen?

Elho

Detailing trainee
31 mei 2023
29
25
38
Hasselt
Ik ben aan de slag gegaan met poorboys polish, glaze en wax op mijn lak. Ik heb mooie resultaat voor wat betreft enkele krassen maar deze zijn wat hardnekkiger. Denk je dat dze machinaal en met een grovere polish / compound wel te verwijderen zijn?

IMG-9631.jpg


IMG-9632.jpg


IMG-9633.jpg
 
Volgens mij is de gebruikte combi van een grove gradatie. Deze draai je op de hoogste stand van een machine. En zelfs als je hiermee meerdere hits doet, verwijder je dusdanig weinig lak, dat er nog een gezonde lakdikte over blijft.

* Is het betreffende paneel misschien herspoten?
* Hoeveel hits heb je gedaan op welke snelheid?
* Gezien de afstand vanaf de kras heb je een 5-6" pad gebruikt?

Ik lees dat je per keer een aantal minuten aan het polijsten ben geweest. Je mag van geluk spreken dat je een polijstmiddel hebt gebruikt met een afbrekende korrel die dus steeds kleiner/fijner wordt. Zou je een polijstmiddel hebben gebruikt met vaste korrel, blijf je even grof polijsten totdat de smering weg is en dus had je dan meer lak weggeslepen.

Ik denk niet dat ik minutenlang zou kunnen polijsten. De smering is dan allang weg en het polijstmiddel dus al helemaal doorgewerkt. Dus ik vermoed ook dat je teveel polijstmiddel hebt gebruikt.
 
Natuurlijk heb je gelijk dat je voorzichtig moet zijn maar toch blijft het een raar verhaal. Over het algemeen ga je echt niet zo snel door de lak heen met een DA. Die Gyeon pad was niet eens zo bijzonder, blijft een foam pad. Dit zou je eerder verwachten bij wol op een rotary met een uitschieter oid. Beetje pech ook wel dan. Heeft de schadehersteller er een lakdikte meter op gezet?
 
  • Leuk
Reactions: bros
Hmm nee het was echt maar seconden hoor. Voor zover ik weet geen vorige schade.

Wel is het zo dat ik op de zone van de kras de voorbije dagen ook al wat Monello veloce heb gebruikt. Maar nogmaals, hoogstens 3 sessies van telkens max 20 seconden.

De pad van gyeon was de kleine versie voor op mijn mini DAP. Was deze mss te droog? Te weinig polijstmiddel? Mss heb ik op het einde wel wat meer druk gezet dan andere keren… kwestie mijn ongeduld dat boven kwam…
 
Ja dat zal het idd geweest zijn… ik dacht eerst dat ik met een stukje velcro er tegen zat, maar het zal gewoon de zijkant geweest zijn.

Zeer zuur… ondertussen een offerte ontvangen van 285 eur ontvangen om het te herstellen, samen met de kras. Ik twijfel nog…
 
Lijkt me een prima prijs voor zo’n jonge auto. Hierna issie weer helemaal top!
ik zou het wel weten, wat geld kwijt of veel irritatie de komende jaren.
 
Ik vermoed zoals @mdlange ook dat je de polijstmachine (lichtjes) gekanteld hebt gehouden waardoor je erdoor bent gegaan.

Je vroeg als dit schadelijk is om zo te laten.
Je blanke laklaag welke bescherming biedt aan de kleurlaag, is weg en biedt dus geen bescherming meer.
Op termijn zal de kleurlaag vervagen, dunner worden en mogelijks zelfs de blanke lak verder degraderen.

Voor zo'n jonge/ nieuwe wagen zou ik het zeker laten herstellen.
Je kan dit misschien aangeven bij jouw verzekering? Ik ken jouw polis niet maar wie weet heb je een lagere franchise dan het bedrag voor de herstelling bedraagt?
 
  • Leuk
Reactions: Elho